این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.
به کارگیری از ماژول های مفید و کار راه انداز مثل قیمت روز ارز، ماشین حساب، وضعیت آب و هوا و ... می تواند به بالا بردن رتبه موتورهای جستجوگر گوگل موثر باشد، و در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت هم کمک کند،
تعداد بسیار زیادی از لینک های خروجی در وب سایت میتواند تاثیرات منفی بر روی رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل داشته باشد.
استفاده کردن از عکس ها، صداها، ویدئو ها، فلش و... نشان دهنده کیفیت بسیار بالای وب سایت باشد.
وجود لینک های داخلی به یک صفحه وب سایت نشان دهنده ارتباط آن صفحات به مبدا لینک های ورودی میباشد.
لینک های ورودی از وب سایت های با رتبه بالا به وب سایت شما بسیار موثرتر خواهد بود از لینک های ورودی از وب سایت های که با رتبه پایین باشد.
وجود لینک های مخرب و شکسته زیاد در یک وب سایت نشان دهنده یک وب سایت ضعیف میباشد و تاثیرهای منفی بسیاری در رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر گوگل میگذارد.
سطح خواندن یک وب سایت برای کاربران برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل بسیار مفید هست، برای این که کاربران راحت تر بتوانند از مطالب و محتویات یک وب سایت بهره مند شوند و ارتباط برقرار کنند برای موتورهای جستجوگر گوگل بسیار موثر است. موتورهای جستجوگر گوگل فاکتورهایی برای بررسی کردن این مبحث در دست خود دارند،
این موارد را یادآوری کنیم که موتورهای جستجوگر گوگل تمامی تلاش خود را بر این موضوع دارند که رتبه بندی وب سایت ها را براساس راحتی و رضایت و خوشایند بودن وب سایت برای کاربران تنظیم نمایند.
هر چقدر که تعداد لینک های وابسته یک وب سایت بیشتر شود موتورهای جستجوگر گوگل لینک های را بیشتری مورد را بررسی خود قرار می دهند تا ارتباطات با وب سایت شما را به دست آورند.
استفاده کردن از کدهای نادرست HTML و به کار بردن از الگوریتم های اشتباه و نامرتب در وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل نشان دهنده بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ابتدایی و ضعیف آن وب سایت است.
و در مورد W3C : به طور کامل هدف w3c به وجود آوردن استاندارهایی برای وب سایت ها است تا وب سایت ها در تمامی مرورگرهای سراسر جهان هماهنگ باشند، کدهای نوشته شده در ساخت وب سایت توسط طراحان بایستی از لحاظ W3C معتبر سازی شده باشد، برنامه نویسان باید به این نکات توجه داشته باشند که حدود 35 درصد از کاربران از سایر مرورگرها غیر از اکسپلورر استفاده میکنند و برنامه نویسان کدهای خود را تنها بر روی اینترنت اکسپلورر آزمایش میکنند در مواردی که تقریبا نزدیک به صدها نوع مختلف از مرورگرها وجود دارد و تعداد حتی بیشتری برای PDAها، موبایل همراه، و دستگاه های الکترونیکی شیک دیگری را که میتوانند به اینترنت وصل کنند موجود میباشند در نهایت طراحان وب سایتی که قصد دارند وب سایت را طراحی شده در پلتفرم های گوناگون به درستی کار کند می توانند کدهایشان را با استانداردهای W3C بنویسند. مدت زمان بارگذاری صفحه های وب سایت نیز در w3c اهمیت بسیار ویژه ای دارد بنابراین بهتر است صفحه های وب سایت با css طراحی شوند تا table برای این که سرعت لود صفحاتی که با css طراحی می شوند 25 الی 50 درصد بیشتر باشد.
یک دامنه معتبر تاثیر خیلی زیادی در بالا بردن رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت دارد.
رنک بسیار عالی صفحه های وب سایت رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل کمک می کند. البته تاثیر بسیار زیاد آن در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت نخواهد بود.
طولانی تر شدن آدرس URL صفحات وب سایت برای بهینه سازی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرات منفی در پیش خواهد داشت، به یاد داشته باشید که پوشه های داخل وب سایت نباید از 4 پوشه تو در تو زیادتر شوند.
آدرس هایی که زیادتر جلو چشم هستندو یا همان بهتر در دسترس صفحه ی اول می باشند اعتبار بیشتری نسبت به آدرس هایی هستند که طی گذشت چند صفحه به آن ها می رسیم.
نظریه ای هم در این مورد وجود دارد که موتور های جستجوگر گوگل نوشته های ویرایش شده توسط افراد را تشخیص می دهد، اگر بخواهیم از دید منطقی به این قضیه نگاه کنیم هم به همین نتیجه خواهیم رسید که اگر مطالب یک صفحه صحیح ویرایش شده باشد عبارات و کلمه های صفحه و موضوع اصلی صفحه و کلمات کلیدی هم درست و صحیح برای موتورهای جستجوگر گوگل تعریف می شوند و این موجب می شود که بر روی SERP هم موثر باشد.
اینجا جا دارد در مورد SERP بیشتر توضیح دهیم: یک صفحه نتایج موتورهای جستجوگر گوگل (SERP : Search Engine Result Page)صفحه ای می باشد که توسط موتورهای جستجوگر گوگل در جواب دادن به سوال های یک فرد جستجو کننده نمایش داده میشود.
قسمت اصلی SERP لیست کردن نتیجه ای است که توسط موتورهای جستجوگر گوگل در جواب به جستجوهای یک کلیدواژه به دست می آید. هر چند امکان دارد این صفحه شامل نتیجه های دیگری همانند تبلیغات نیز باشند.
بخش بندی های و طبقه بندی های صفحات وب سایت در قسمت های مربوط نسبت به قسمت های نامربوط رتبه بندی بالاتری خواهند داشت.
وجود تگ ها ی صحیح در صفحات وب سایت بسیار مفید هست. به کاربردن درست و منظم از تگ ها و ارتباط برقرار کردن بین نوشته های صفحات از طریق تگ ها می تواند بسیار موثر باشد.
استفاده از عبارات و کلمه های کلیدی در آدرس ها و URL وب سایت یکی از عوامل موثر در رتبه بندی موتور های جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.
استفاده از عبارات درست و مربوط در پوشه بندی های آدرس و URL موجب می شود برای موتورهای جستجوگر گوگل آسان تر و قابل خواندن باشد و تا حدودی محتوای وب سایت را تعیین کند،
وجود منابع و مراجع برای مقالات و آموزش های و اخبار وب سایت نشان دهنده کیفیت بسیار بالای آن مقاله و یا آموزش و یا اخبار می باشد، حال آن که اگر این مقالات و یا آموزش ها و یا اخبار مربوط با موضوعات وب سایت باشند تاثیر بسیاری دارد.
این لیست ها به کاربر پسندی وب سایت کمک بسیاری می کنند، هر چقدر وب سایت مورد پسند تر کاربران باشد رتبه بندی آن وب سایت برای موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار موثر است.
اولویت بندی های تعیین شده در فایل های SITEMAP هر وب سایت بر روی رتبه بندی صفحه های اولویت بندی تاثیرگذار می باشد.
تعداد بسیار بالای لینک های خروجی به وب سایت های نامربوط امکان دارد که موتورهای جستجوگر گوگل را در مورد اهداف اصلی و عبارات کلیدی وب سایت شما گم کند.
وب سایت اگر با عبارت و کلمه های فرعی دیگری رتبه ای گرفته باشد این عوامل برای موتورهای جستجوگر گوگل و رتبه بندی بسیار مناسب هست.
وجود صفحات در وب سایت که عمر طولانی دارند و بازدید بسیار عالی هم دارند و هر چند مدت آپدیت می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و سئو وب سایت بسیار خوشایند هست.
هر چقدر یک وب سایت مورد پسند کاربران زیادتر باشد آن وب سایت برای رتبه بندی موتورهای جستجوگو گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات بیشتری را خواهند داشت.
امکان نشان دادن دامنه های پارک شده Parked Domains در موتورهای جستجوگر گوگل بسیار ضعیف می باشد.
حال می گوییم که مقصود از park domain یا دامنه های پارک شده چیست ؟
دامنه هایی که به یک دامنه اصلی اشاره میکنند و محتوای همه دامنه های پارک شده با دامنه اصلی که دامنه های پارک شده به آن اشاره میکنند ، یکسان می باشد و اگر کاربران آن ها را در مرورگر وارد کنند ، باز هم صفحات مرتبط به دامنه ی اصلی را مشاهده خواهید کرد. با استفاده از دامنه های جانشین شما می توانید اشتباه های تایپی کاربر را اصلاح کنید. به عنوان مثال چنان چه نام دامین شما Domain.com است و کاربران Domain.ir را وارد کنید در حالی که دامین دوم یعنی Domain.ir را ثبت کرده و آن را بعنوان دامنه جانشین Domain.com تعریف کرده باشید ، باز هم کاربران صفحه ی اول وب سایت Domain.com را مشاهده خواهند کرد. شما می توانید کلیه ی اسامی اسم شرکت ، نام محصول و نام های مرتبط و ... را ثبت نمایید و آن ها را بعنوان دامنه جانشین (park domain) به وب سایت خود متصل کنید. این عوامل برای بالا رفتن کاربر وب سایت شما بسیار ارزشمند است و کار آن ها را برای پیدا کردن وب سایت شما بسیار راحت میسازد.
دامنه های جانشین هم چنین می توانند برای ایمیل ها نیز فعال شوند. در این صورت تمام نام های الکترونیکی که برای "name@Domain.ir" ارسال شود به دست همان افرادی خواهد رسید که از آدرس الکترونیکی "name@Domain.com" استفاده می نمایند.
دامنه های جانشین از هر نظر از جمله رکورد های DNS شبیه به دامنه معمولی بوده و ویژگی های برابری را با آن ها دارند. تنها تفاوت آن ها با دامنه های معمولی در آن می باشد که این دامنه ها هیچ فایلی از خود ندارند و به فایل های دامنه ای که جانشین آن شده اند ، اشاره می نمایند.
موتورهای جستجوگر گوگل فاکتور های بسیار زیادی را برای تشخیص دادن متن ها و محتویات باکیفیت و ارزشمند برای رتبه بندی و بهینه سازی وب سایت ها و سئو وب سایت ها دارند پس قطعا این عوامل محتوای باکیفیت و ارزشمند را برای وب سایت ها بسیار مهم و موثر خواهد بود.
هنگامی که یک وب سایت هیچ نوشته و محتوایی ارزشمند و منحصر بفردی را نداشته باشد این نشان می دهد که کیفیت پایین وب سایت و یا حتی وابسته بودن وب سایت خواهد بود این موارد برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گول و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار موثر خواهد بود.
ارتباط برقرار کردن با استفاده از وب سایت برای کاربر وب سایت یکی از عوامل های موثر برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.
نظریه ای هم وجود دارد مبنی بر این موضوع که در هنگامی که اطلاعات تماس WhoIs یک وب سایت با اطلاعات تماس خود وب سایت هماهنگی داشته باشد تاثیرات بسیار مثبتی برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهد داشت.
چگونه یک دامنه وب سایت اعتبار سنجی می شود:
اعتبار دادن به دامنه یک وب سایت براساس لینک های وروی به یک وب سایت مورد سنجش قرار می گیرد. هر چقدر لینک های ورودی به یک وب سایت از وب سایت های معتبرتر وحرفه ای تر و با داشتن رتبه و رنک بالاتر باشد قطعا اعتبار آن وب سایت هم بالاتر خواهد بود.
اصل واساس معماری صحیح و عالی برای یک وب سایت به خاطر این مورد است که محتوای یک وب سایت شما به آسانی و درست برای کاربر نشان داده می شود.
یکی از عوامل بسیار مهم برای بالابردن رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ، بروز رسانی کردن وب سایت و بروز رسانی های منظم یک وب سایت می باشد. این که مورد که محتوای و نوشته هایی به صفحات اضافه می شود و این که مورد استقبال بازدیدکنندگان و کاربران قرار بگیرد به این معنی که آن ها بازدید انجام بگیرد تاثیرات مثبتی بر رتبه بندی وب سایت ها خواهد داشت .
تعداد زیاد صفحه های یک وب سایت نشانه ای برای موتورهای جستجوگر گوگل می باشد که این وب سایت با این تعداد صفحات و نوشته ها و محتواها نسبت یه یک وب سایت با صفحات کم یک وب سایت بسیار خوب است.
در نقشه وب سایت لینک تمامی صفحات وب سایت را قرار دهید، اینطور موتورهای جستجوگر به تمامی صفحات وب سایت شما دست پیدا میکنند، این عامل باعث بهینه سازی وب سایت و سئو سبهتر وب سایت شما خواهد شد.
مقصود از آپ تایم ( uptime ) همان مدت زمان در دسترس بودن وب سایت ، و یا به اصطلاح برتر بودن وب سایت است .
بهترین uptime ، آپ تایم 100% است که وجود ندارد . یعنی ممکن نیست سروری آپت تایم 100% داشته باشد. معمولا آپ تایم سرور های بسیار خوب بین 98 تا 99 بوده است.
استاندارد جهانی uptime هم 99 است .آپ تایم پایین در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات منفی به همراه خواهد داشت.