گروه وب سایت وان

گروه وب سایت وان، ارائه دهنده خدمات وب از قبیل ، طراحی و راه اندازی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی، به روز رسانی و توسعه وب سایت

گروه وب سایت وان

گروه وب سایت وان، ارائه دهنده خدمات وب از قبیل ، طراحی و راه اندازی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی، به روز رسانی و توسعه وب سایت

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ (به انگلیسی: Digital marketing) یا بازاریابی اینترنتی نوعی از بازاریابی محصولات یا خدمات است که با استفاده از فناوری های دیجیتال و اغلب در اینترنت از طریق تلفن های همراه و دیگر لوازم الکترونیک از قبیل رایانه یا کامپیوتر، تبلت، گوشی موبایل و هر رسانه دیجیتال دیگر انجام می شود. این نوع از بازاریابی تبلیغاتی است که به دلیل ارزانی، ماندگاری زیاد و فراگیر بودن آن همزمان با رشد ابزارهای اطلاع رسانی و روابط عمومی جایگاه خاصی را در بین تبلیغاتی ها باز کرده است.
شبانه روزی و بی وقفه بودن دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی و قابلیت ایجاد تغییرات بصورت به روز باعث شده این نوع تبلیغات به خصوص زمانی که شرکت ها از لحاظ منابع مالی با مشکلات مواجه هستند بسیار کارامد تر و پر استفاده تر شوند.
درواقع دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی به معنای استفاده از همه ابزارهای دیجیتال مثل وب سایت، اپلیکیشن، تبلیغات آنلاین (ادورز مارکتینگ)، شبکه‌های اجتماعی، سئو، بازاریابی اینترنتی، بازاریابی موبایلی برای هدف مشخصی به اسم مارکتینگ یا بالا بردن فروش یا برند سازی می‌باشد.

برای اینکه در دیجیتال مارکتینگ موفق باشید باید مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله اول: آماده سازی محصول و خدمات قابل ارائه
مرحله دوم: طراحی یک وب سایت حرفه ای برای ارائه ی این خدمات و محصولات
مرحله سوم: تنظیم کردن یک برنامه برای توسعه در امر دیجیتال مارکتینگ

در برنامه دیجیتال مارکتینگ خود تمامی مراحل فوق را می بایست کامل اجرا کنید چرا که هر کدام نقش مهمی را بازی می کنند و عدم اجرای هر مرحله درصد موفقیت را کاهش می دهد.

مرحله اول: ساخت و تولید محصول یا خدمت مورد نظر
اولین قدم تولید یک محصول و یا ارائه یک خدمت است شاید در ظاهر کاری آسان بنظر برسد اما اینگونه نیست. در واقع باید شما محصول یا خدمتی ارائه کنید که متفاوت باشد و دیگران کمتر بتوانند این محصول و یا خدمت را ارائه دهند. بسیار مهم است که قبل از ارائه یک محصول و یا خدمت آن را در جامعه نیازسنجی کنید و میزان احتیاج مردم به آن را بسنجید.

مرحله دوم: طراحی وب سایت حرفه ای برای ارائه محصول یا خدمت در آن
طراحی وب سایت حرفه ای و خاص قدم بعدی است. در طراحی وب سایت تان باید از لجاظ گرافیکی طرح گرافیکی بسیار زیبا و متناسب با محصول یا خدمت انتخاب شده باشد همچنین انتخاب متن های مورد استفاده در طراحی وب سایت باید بسیار حرفه ای باشند،همچنین باید در طراحی وب سایت تمامی اصول و قواعد بهینه سازی و سئو وب سایت رعایت شوند، و طراحی وب سایت باید بر اساس آخرین تغییرات و قوانین موتور های جستجوگر بهینه سازی و سئو شود، پس معرفی وب سایت به موتورهای جستجوگر و انتخاب یک برنامه تبلیغاتی حرفه ای برای دیجیتال مارکتینگ باید همه و همه رعایت شوند.

مرحله سوم: تدوین یک برنامه استراتژیک برای دیجیتال مارکتینگ
گام آخر تدوین یک استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت دیجیتال مارکتینگ است. قطعاً بدون این قدم ها ما در کسب و کار آنلاین موفق نخواهیم شد. در استراتژی کوتاه مدت شما می توانید از تبلیغات کلیکی گوگل، بنرهای تبلیغاتی ، بک لینک ها و کسب رتبه های بالا در موتورهای جستجو و مواردی از این دست اقدام کنید. در استراتژی بلند مدت نیز باید از مواردی از قبیل شرکت در وب سایت های شبکه احتماعی از قبیل، اینستاگرام،تلگرام، فیس بوک، درج مقالات در وب سایت های مختلف و ... استفاده کنید.
در اینجا لازم میبینم به یک موضوع بسیار مهم در دیجیتال مارکتینگ اشاره کنم، اینکه هر کسی که شروع به فعالیت میکند علاقه مند است که در بخش دیجیتال مارکتینگ فعالیت حرفه ای و موفق داشته باشد اما آمار نشان داده که تنها 4 درصد از افرادی که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت می کنند از وضعیت فروش و رقابت رضایت کافی دارند. افت بزرگی در آمارها و پس از گذشت از مانع اول در بازاریابی اینترنتی در اکثریت قریب به اتفاق افرادی است که تمایل به انجام بازاریابی اینترنتی موفق دارند.

به نظر شما چرا بسیاری از افراد قبل از شروع دیجیتال مارکتینگ و تاسیس یک کسب و کار اینترنتی از انجام آن دست می کشند. آمار این گونه افراد در مقایسه با کسانی است که کسب و کار خود را از ابتدا به صورت سنتی و آفلاین شروع کرده اند بسیار دلسرد کننده است.
در اینجا لازم است به آمار منتشر شده توسط سازمان کسب و کارهای کوچک Small Business Administration (SBA) اشاره کنیم: تعداد 70% کارفرمایان کسب و کارهای جدید، حداقل برای 2 سال و50% کارفرمایان کسب و کارهای جدید ، حداقل برای 5 سال موفق مانده اند. اما بعد از این دوره اعتقاد بر این است که 50٪ از کسب و کارها در سال اول با شکست مواجه شده و 95٪ از آنها نیز در طی 5 سال اول با شکست مواجه می شود.
به نظر شما چرا اینقدر تفاوت ها زیاد است!؟ یکی از عوامل کلیدی عدم موفقیت، "سهولتی" است که در آغاز تاسیس کسب و کارهای اینترنتی وجود دارد. فکر می کنید مخارج اولیه در کسب و کار اینترنتی برای شروع چیست و چقدر است؟ - طراحی یک وب سایت ساده، یک محصول یا خدمات برای فروش، یک نام دامنه، یک شرکت میزبانی وب و یک پاسخگوی خودکار برای شروع کافی است!

همه اینها کارها می تواند با 5 میلیون تومان تا 10 میلیون تومان انجام شود. اگر حتی قادر به انجام این مراحل ساده به تنهایی نیستید، باید بدانید که شرکت های بسیار بسیار زیادی هستند که می توانند از طرف شما اقدام به راه اندازی وب سایت برای کسب و کار اینترنتی شما نمایند.
چرا اکثریت بازاریابان اینترنتی در کار خود موفق نمیشوند؟!
این موضوع را با صاحبان کسب و کارهای سنتی و آفلاین مقایسه نمایید. آنها مجبورند که محلی برای فعالیت های خود دست و پا کرده و برای منابع مالی و احتمالاً پیدا کردن کارکنان نیز اقدام نمایند. همچنین باید ترتیبی برای انجام کارهای حسابداری و وکیلی برای مراقبت از بحثهای مالی و دیگر مسائل قانونی داشته باشند. این فهرست همچنان ادامه دارد!

ما فقط برخی از موارد برای شروع یک کسب و کار جدید و سنتی را محاسبه کردیم که این عدد کمی خیره کننده است! هزینه شروع حدود 100 میلیون تومان و هزینه های جاری ماهیانه حدود 5 میلیون تومان می باشد! فرض کنید که تا 6 ماه بعد از تاسیس این فعالیت می توانید به طور مداوم مشتری پیدا کنید، پس مجموع هزینه های کلی برای 6 ماه اول حدود 130 میلیون تومان خواهد رسید!

اجازه دهید فقط این دو را کنار هم قرار دهیم ، 5 میلیون تومان دلار برای شروع کسب و کار اینترنتی و 130 میلیون تومان برای شروع یک کسب و کار آفلاین و سنتی. حدس بزنید کدامیک از این کسب و کارها بیشتر به کار خود متعهد خواهند بود.

نقطه مهمی که تفاوت این دو فعالیت را نشان می دهد "سرمایه گذاری" است. هر چه تمایل بیشتری در سرمایه گذاری در کسب و کار داشته باشید، تمایل بیشتری به چسبیدن به کار و تعهد در انجام هر چه بهتر آن خواهد بود.

به نظر شما چه کسی مایل به دور ریختن سرمایه 130 میلیون تومان است؟ و در مقابل دست کشیدن از کسب و کار اینترنتی 5 میلیون ، شکست بزرگی نبوده و چیز زیادی از دست نخواهید داد.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟
تاریخچه دیجیتال مارکتینگ
آغاز دیجیتال مارکتینگ به اوایل دهه ۹۰ برمی گردد، در آن زمان وب سایت ها اطلاعات خود را به روشی بسیار ساده و تنها با استفاده از فایل های متنی ارائه می دادند، به تدریج گرافیک و در پی آن تبلیغات تصویری به سایت های مختلف افزوده شد. آخرین قدم در این زمینه تکامل تجارت آنلاین و به کارگیری اینترنت جهت سرعت بخشیدن به فروش کالا و خدمات است.

مدل های تجاری دیجیتال مارکتینگ و اشکال مختلف آن
دیجیتال مارکتینگ به چندین مدل مختلف وجود دارد و مدل های اصلی آن عبارتند از : business-to-business که اصطلاحا B۲B نام گرفته و business-to-consumer که B۲C نامیده می شود. در مدل B۲B دو شرکت مختلف با یکدیگر به تجارت می پردازند، در حالیکه مدل B۲C مستقیما با مصرف کننده در ارتباط است.
دیجیتال مارکتینگ با مدل B۲C آغاز شد و به تدریج مدل B۲B نیز که پیچیده تر از مدل اول بود پدیدار گشت. مدل سومی نیز وجود دارد که چندان رایج نیست و peer-to-peer یا اصطلاحا P۲P نامیده می شود، در این مدل افراد اجناس مختلف را بین خود به اشتراک و معاوضه می گذارند . سایت مویزیک یک نمونه از P۲P است که بر مبنای به اشتراک گذاردن انواع فایل ها از جمله فایل های موسیقی، فیلم، متن و غیره توسط کاربران، راه اندازی شده است.
دیجیتال مارکتینگ اشکال مختلفی دارد، یکی از آنها مشخص کردن محدوده قیمت است، مانند سایت دیوار. در این حالت، مشتریان محدوده قیمت و بودجه ای را که می خواهند صرف کنند، مشخص می کنند و سپس از میان اجناس موجود در آن محدوده، کالایشان را انتخاب می کنند. شکل دیگر، جستجو به منظور یافتن ارزانترین قیمت است.در این سایت کاربران به دنبال کمترین قیمت برای کالای مورد نظر خود هستند. آخرین روش حراجی است. که خریداران بر روی اجناس موجود قیمت های پیشنهادی خود را می گذارند و در واقع نوعی مزایده آنلاین است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ برای استفاده از آن:
از دیجیتال مارکتینگ می توان به در دسترس بودن اطلاعات وسیع و نامحدود اشاره نمود، کاربران با اتصال به اینترنت و جستجوی کالای مورد نظرشان به راحتی قادرند در هر ساعتی از شبانه روز اطلاعات کاملی راجع به آن کالا دریافت نمایند و در صورت تمایل نسبت به خرید آن اقدام کنند. به علاوه فروش آنلاین برای مالکین شرکت ها به علت عدم نیاز به نیروی کاری، مقرون به صرفه تر نیز می باشد. به طور کلی با استفاده از بازاریابی اینترنتی می توان بازار محدود و محلی را به بازاری گسترده و جهانی تبدیل نمود.

محدودیت های دیجیتال مارکتینگ برای کاربران اینترنتی:
محدودیت های دیجیتال مارکتینگ هم برای مشتریان و هم برای فروشندگان مشکلاتی بوجود می آورد. پایین بودن سرعت اینترنت می تواند مسبب مشکلات بسیاری شود، اگر حجم اطلاعات و تعداد صفحات وب سایت شرکتی بیش از اندازه زیاد باشد، کاربران برای دریافت و دانلود اطلاعات مورد نظر خود به کوشش فراوان نیاز خواهند داشت.
بازاریابی اینترنتی به خریداران امکان لمس، بو کردن، چشیدن و به طور کلی دیدن کالا از نزدیک را قبل از خرید، نمی دهد. برخی از فروشندگان عرصه تجارت الکترونیک، برای هر چه کم رنگ تر جلوه دادن این قبیل مشکلات و جلب اطمینان مشتریان، سیاست های مختلفی را به کار می گیرند و تحت شرایطی امکان بازپس فرستادن کالا را در اختیار خریداران آنلاین قرار می دهند.

اقدامات امنیتی دیجیتال مارکتینگ برای حریم شخصی افراد:
برای خریداران و فروشندگانی که از تجارت آنلاین استفاده می کنند، نگرانی های امنیتی مسئله بسیار مهمی است. بسیاری از مصرف کنندگان از آنجائیکه به امنیت اطلاعات شخصی خود در این سایت ها اطمینان ندارند، در مورد خرید اینترنتی دچار تردید می شوند. اخیرا برخی از شرکت هایی که خدمات فروش آنلاین ارائه می دهند، از دادن هرگونه اطلاعات در مورد خریداران به شدت اجتناب می ورزند.
به هرحال ، بسیاری از خریداران آنلاین از این امر که ممکن است اطلاعات شخصی شان در اختیار دیگر شرکت ها قرار بگیرد، کاملا بی اطلاعند. در چنین حالتی هیچ راهی جهت متوقف نمودن این انتقال اطلاعات وجود نخواهد داشت.
امروزه شرکت هایی که فروش آنلاین انجام می دهند، اقدام به استفاده از روش های گوناگون به منظور حفظ حریم اطلاعات شخصی مشتریان و برطرف نمودن نگرانی های آنها هستند. پنهان سازی اطلاعات (Encryption) یکی از روشهای اصلی است که در این زمینه به کار گرفته می شود. در این روش اطلاعات کاربران به کدهایی تبدیل می شود که دسترسی به اطلاعات آنها تنها با تایید شرکت مورد نظر امکان خواهد داشت. به عبارت دیگر با قوی تر شدن این سیستم، درجه امنیت اطلاعات نیز بالاتر می رود.

تاثیرات دیجیتال مارکتینگ در صنایع مختلف:
دیجیتال مارکتینگ تاثیر فراوانی بر بازار صنایع مختلف از جمله موسیقی، بانکداری و خرید و فروش عتیقه داشته است، در صنعت موسیقی بسیاری از مصرف کنندگان و علاقمندان به جای خرید سی دی، از سایت های اینترنتی MP3 های مورد نظر خود را خریداری و دانلود می نمایند. مدت های مدید، صحبت در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن دانلود فایل های موسیقی، بحث روز دست اندر کاران این صنعت به شمار می رفت.
دیجیتال مارکتینگ بر صنعت بانکداری نیز بی تاثیر نبوده و روز به روز بر تعداد بانک هایی که خدمات آنلاین انجام می دهند، افزوده می گردد. این سیستم به دلیل عدم نیاز به مراجعه به شعب بانک ها، از طرف مشتریان مورد استقبال بسیار قرار گرفته است.
آمار نشان داده در حال حاضر بیش از ۵۰ میلیون نفر از ساکنان آمریکا عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند. البته پیشرفت تکنولوژی و بالا رفتن سرعت اتصال اینترنت در گسترش این سیستم های بانکی تاثیر چشمگیری داشته است. امروزه خدمات بانکی آنلاین یکی از پرسرعت ترین عملیاتی است که از طریق اینترنت انجام می شود. بیش از 50% درصد از کل کاربران اینترنت، عملیات بانکی خود را به صورت آنلاین انجام می دهند.

نکات بسیار مفید در طراحی وب سایت برای دیجیتال مارکتینگ که باید رعایت کرد:
- بارگذاری سریع صفحات ، کلید موفقیت
به همان اندازه که سرعت بارگذاری صفحاتتان سریع تر باشد ، شانس شما نیز برای افزایش فروش و تبدیل بازدیدکننده به خریدار افزایش پیدا خواهد نمود . اکثر کاربران در هنگام ورود به یک وب سایت کم حوصله بوده و منتظر لود شدن صفحاتی که به کندی لود میشوند نمیمانند در نتیجه هرچه سرعت بارگذاری سایت شما بالاتر باشد در جذب افراد تاثیر بیشتری خواهد داشت.
- نگارش مطالب و محتوا
مطالب وب سایت شما باید از نظر نگارشی ساده و در عین حال مرتب و بدون اشتباه باشد . استفاده از لغات سخت و محتوایی کتابی باعث میشود مشتریان جذب مطالب شما نشوند زیرا نتایج تحقیقات نشان میدهند که بازدیدکنندگان بیشتر جذب مطالب ساده و نسبتا خودمانی تر میشوند تا مطالب و محتوایی صد در صد کتابی و پر از لغات و اصطلاحات سنگین.
- ناوبری وب سایت
یکی از اساسی ترین مسائل در وب سایت شما ، میزان ناوبری وب سایتتان است که یکی از مهم ترین نکات برای جذب کاربران نیز به حساب می آید. استفاده از ناوبری در واقع همان چیزی است که شما میتوانید با آن خوانندگان را راضی نگه داشته و آن ها را در وب سایت خود نگه دارید و این مسئله در نهایت منجر به افزایش فروش شما خواهد شد. در صفحات وب طولانی می توانید با استفاده از جداول و یا گذاشتن مطالب با استفاده از لینک ها به خوانندگان خود بها داده و برای آنها شرایط بهتری مهیا کنید. هرچه کاربر احساس کند که مدیران سایت برایشان ارزش بیشتری قائل هستند برای خرید بیشتر ترغیب میشود زیرا احساس میکند مدیران سایت پس از خرید هم برای مشتریان ارزش زیادی قائل خواهند بود و در صورت بروز مشکل میتوان روی کمک آنها حساب کرد.
- استفاده از رنگ های مناسب در طراحی سایت
سعی کنید رنگ بندی وب سایت شما آرامش بخش باشد و به کاربران کمک نماید تا آرامش پیدا کنند . هرچه رنگ بندی سایت شما از آرامش بیشتری برخودار باشد شانس شما نیز برای افزایش فروش بیشتر خواهد بود زیرا بازدیدکنندگان از وب سایت هایی که رنگ بندی آن ها چشم را اذیت کند خرید نخواهند کرد !
- لینک های سالم
استفاده از لینک های سالم در وب سایت شما یکی دیگر از مسائلی است که باعث افزایش فروش سایتتان خواهد شد . اگر لینک های شما از کار افتاده باشد و برای سالم نگه داشتن آنها و یا تعویض لینک های از کار افتاده با لینک های سالم اقدامی انجام ندهید بازدیدکنندگان تصور میکنند شما فقط به دنبال سود مادی بوده و برای خریدار ارزشی قائل نیستید به همین دلیل است که ممکن است مشتریان زیادی را از دست بدهید .

 

جهت تاکید بیشتر باید بگوییم در زمینه فعالیت و کسب و کار تجاری و حرفه ای خود مبحث دیجیتال مارکتینگ را بسیار بسیار جدی بگیرید و اگر نیاز دارید  از آموزش های مختلف در زمینه دیجیال مارکتینگ بهره ببرید، دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی یا بازاریابی اینترنتی بهترین راه برای گرفتن مشتری های بیشتر در بازار پر رقابت امروزی در عصر حاضر می باشد.

 

لازم است اضافه کنیم در گروه وب سایت وان و در بخش آموزش وب سایت، شما میتوانید مطالب و مقالات بسیار زیادی در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ پیدا کنید، امیدوارم کیفیت مقالات نظر شما عزیزان را جل نماید،

باعث خوشحالی و انرژی بخش ما در ارائه مقالات و آموزش های تخصصی ، حمایت، دنبال کردن و پشتیبانی شما عزیزان می باشد،اگر سوالی در مورد این مبحث مهم دارید، همچنین برای ارائه نظرات و پیشنهادات خود می توانید در بخش نظرت و پیشنهادات، موضوع خود را مطرح نمایید، باعث افتخارمان است که به شما عزیزان پاسخ بدهیم و بهترین مشاوره را در اختیارتان قرار دهیم.

گروه سئو وب سایت وان

گروه سئو وب سایت وان

وب سایت وان کار خود درزمینه طراحی وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو وب سایت، راه اندازی وب سایت, طراحی نرم افزار، برنامه نویسی اپلیکیشن، خدمات دیجیتال مارکتینگ وارائه همه ی خدمات وب سایت ازقبیل پشتیبانی وب سایت، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی دیجیتالی، خدمات هاست،دامین،دامنه وب سایت، خدمات سرور اختصاصی و سرور مجازی شروع کرد ،این گروه باتلاش وکوشش زیادو بی وقفه به موفقیتهای بسیاری دست پیدا کرده است، ازجمله اینکه افتخار اینرا داردکه باشرکت های بزرگی همکاری داشته است، به لطف خداطوری کارخود راانجام داده که مشتریان ازطرق مختلف رضایت خودرا ابراز کرده اند، این مهم برای مابسیار با اهمیت است وباعث افتخارگروه وب سایت وان است که رضایت مشتریان را جلب نماید.
اگر در زمینه طراحی وب سایت، بهینه سازی وب سایت، سئو وب سایت، راه اندازی وب سایت دنبال یک شرکت خوب و حرفه ای هستید مطمئن باشیدبا وب سایت وان به رضایت کامل خواهید رسید،فقط لازم است است خودتان در دنیای اینترنت جستجوهای تخصصی انجام دهید و با فکرباز برای شروع یک رابطه همکاری و دو طرفه برای ارائهخدمات وب سایتتان باوب سایت وان تماس بگیرید. این مجموعه باتجربه وتخصص حرفه ای به شمااطمینان خاطرمیدهد که باسپردن کلیه خدمات وب سایت تان به گروه وب سایت وان،شماازبابت کلیه خدمات وب خیالتان راحت خواهدبود.

طراحی وب سایت

طراحی وب سایت، راه اندازی وب سایت، طراحی سایت، ساخت وب سایت کاملا حرفه ای وتخصصی متناسب با کسب و کار شما با رعایت تمامی اصول بازاریابی وبهینه سازی وب سایت،را باوب سایت وان تجربه کنید و باایجادروابط همکاری دوطرفه ازد ریافت خدمات و آنلاین دنیای اینترنت لذت ببرید.ما طراحی وب سایت راحرفه ای انجام می دهیم.

طراحی نرم افزار

طراحی نرم افزار،برنامه نویسی اپلیکیشن برای شرکت و سازمان ها توسط تیم متخصص وب سایت وان جزو فعالیتهای گسترده ماگشته وتاکنون نرم افزارهای بسیاری برای سازمانها طراحی شده ودرحال حاضردر حال فعالیت گسترده هستیم.درزمینه طراحی نرم افزار و برنامه نویسی با حضور کارسناسان خبره شمابه نتیجه دلخواه ازطراحی نرم افزارمیرسید

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ را بیشتر کشف کنید، در عصر کنونی نیاز دنیای دیجیتال به خدمات دیجیتال مارکتینگ به شدت احساس می شود،تمامی خدمات بازاریابی اینترنتی و تبلیغات اینترنتی،خدمات شبکه اجتماعی،خدمات تولید محتوا،خدمات بازاریابی ایمیلی و بازاریابی دیجیتالی دراین دسته از خدمات وب سایت قرار می گیرند،یقینا این به نفعتان است.

طراحی وب سایت با توجه به فعالیت تخصصی شما و بهینه سازی وب سایت شماو همچنین سئو وب سایت تان برای موتور های جستجوگر
سئو وب سایت

سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت مناسب برای موتور جستجوگر(گوگل،یاهو،ام اس ان،بینگ) با رعایت تماماصول سئو وب سایت درکد ها که باعث میشود وب سایت شما در موتور های جستجوگر مثل گوگل بهتر دیده شود،این دیده شدن اتفاقی نیست.اگربخواهیم دروصف سئو وب سایت بگوییم همین بس که سئو وب سایت فوق العادست.

خدمات وب سایت

خدمات وب سایتی که ارائه می دهیم عبارت هستند از: پشتیبانی وب سایت، خدمات مشاوره وب سایت، نمایندگی وب سایت، خدمات آموزش و اخبار و مقالات وب سایت، خدمات میزبانی وب سایت و هاست،خدمات دامنه وب سایت و دامین،و همچنین ارائه انواع خدمات وبی که هرکسی نیاز دارد تا صفر تا صد یک بستر اینترنتی برای خودش فراهم نماید

مقاله آموزش وب سایت

بخش آموزش واخبار ومقالات وب سایت وان باخدمات وآموزش ومقالات حرفه ای وکاملا تخصصی به صورت کاملا منحصر به فرد برای کاربران محترم عرضه می کند:بخش آموزش وب سایت بخش مقاله وب سایت بخش اخبار وب سایت و بخش وبلاگ وب سایت ،همچنین بگوییم که شما هم می توانید مقالات تخصصی برایمان ارسال کنید تا ما بعد از بررسی کیفیت آنها، در وب سایت منتشر کنیم

مقالات پربازدید گروه سئو وب سایت وان

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت هفتم

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

درخواست تجدید نظر برای موتورهای جستجوگر

برخی اوقات صاحبان بعضی وب سایت ها ویا بهتر بگوییم متخصصین سئو وب سایت گرفتار این مشکل میشوند که به صورت ناگهانی و غیر قابل پیش بینی رتبه وب سایت شان در نتایج موتورهای جستجوگر گول کاهش پیدا میکند. مسائل بسیاری وجوددارد که موجب بروز این مشکل میشود ازجمله آن ها این که امکان دارد وب سایت شما به دلایل رعایت نکردن قانون های بهینه سازی وب سایت جریمه شود. گوگل از طریق وبمستران متوجه می شود که چه مواردی را باید توسط متخصصین سئو وب سایت در نظر گرفته شود واگر بفهمد که وب سایت شما قانون ها و دستورات را به صورت صحیح و درست رعایت نکردند از رتبه وب سایت شما کم می شود و یا امکان دارد از فهرست نتایج جستجوی گوگل شما حذف شوید ،برای اینکه این اتفاق نیفتد ازاین باره باید راهنمای وبمستران گوگل رادوباره بخوانید وهرگونه ایراد واشتباهاتی که انجام شده رارفع کنید و فایل تجدید شده را برای گوگل بفرستید.

لینک های موقت

موتورهای جستجوگر گوگل لینک های ساخته شده برای وب سایت را درابتدا بصورت لینک های موقت مدنظر می گیرد تا پس از تجزیه و تحلیل کردن آن جایگاه و رتبه آن را محاسبه  ودرج کنند.

بک لینک های فالو

بایستی به این عنوان توجه بسیار زیادی و خاصی داشته باشید، که موتورهای جستجوگر گوگل اهمیت بسیار ویژه ای به بک لینک های فالو میدهند،
بک لینک های فالو باجرات میتوان گفت جزء با ارزشمند ترین و موثر ترین کمکی به بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت به حساب می آید.
دریافت کردن بک لینک فالو از وب سایت های با پیج رنک و پیج آتوریتی بسیار بالایی، تاثیرات بیشتری در بهینه سازی و سئو وب سایت شما خواهند داشت،

بک لینک های نو فالو

در بروزترین و تازه ترین سیاست های اتخاذشده برای ربات های موتورهای جستجوگر گوگل، همان گونه که سیاست های موتورهای جستجوگر گوگل به وضوح اعلام می دارد که بک لینک را جزء مهم ترین و اصلی ترین فاکتورهای بهینه سازی و سئو وب سایت قرار داده ایم، به همین خاطر ارزش های بسیار بالای بک لینک، میتوان به نتایج مثبت و عالی مبنی برارزش کم بک لینک های نوفالو هم رسید، با توجه به این که در وب سایت ها و اخبار ها بسیاری اعلام کردند که بک لیک نو فالو هیچگونه ارزش و اعتباری برای وب سایت شما به همراه خواهد نداشت،
کارشناسان وبرنامه نویسان و همچنین متخصصین با تجربه و  وحرفه ای و کار بلد گروه وب سایت وان باتوجه به بازخورد سیاست هایی که برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ، برای وب سایت های تحت پشتیبانی خودقرار داده اند به تاثیرات نتایج مثبت حتی بک لینک های نو فالو دست یافته اند.
پس اگرشما تا حالا میتوانسته اید بک لینک های نو فالو بگیرید وبه دلایل این فکری که داشتید که این نوع بک لینک ها هیچ ارزش و ثمره ای برای وب سایت شمانخواهند گذاشت، به شما توصیه می کنیم از همین الان از هر فرصتی را برای دریافت گرفتن بک لینک به وب سایت تان استفاده کنید حتی اگر اعلام دارند که بک لینکی که به شما میدهند از نوع نو فالو است،
این پیشنهاد کارشناسان با تجربه ما را جدی بگیرید.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت ششم

ین مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

شبکه اجتماعی برندها با فالور زیاد

برند ها و لوگوی ها باید دارای رسانه های اجتماعی با فالور های بسیار زیاد باشند این عوامل بسیار زیاد به رتبه بندی آن وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل کمک خواهند کرد و نکته بسیار مهم در بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خواهند بود.

وب سایت هایی حساب کاربری تویتر با فالورهای زیاد دارند

حساب کاربری توییتر با فالورهای بسیار زیاد نشان دهنده یک برند و لوگوی محبوب می باشد، و برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل اثر گذاری مثبتی دارد.

حساب کاربری وب سایت لینکداین (Linkedin)

ایجاد حساب کاربری در رسانه های اجتماعی لینکداین برای کسب و کارهای واقعی و شرکت دارای اعتبار و حرفه ای برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید خواهد بود.

کارمندان برند در صفحه لینکداین (Linkedin)

در صفحات مربوط به برند داشتن پروفایل های لینکداین کارمندان شرکت برای رتبه بندی مفید خواهد بود.

حساب کاربری های با ارزش برای شبکه های اجتماعی

حساب های کاربرانی که در رسانه های اجتماعی وجود دارند که با مشاهده ی آن ها مجذوب قدرت و حرفه ی آن ها می شویم. به طور مثال حساب کاربرانی که در رسانه های اجتماعی فالور های بسیار زیادی دارند با پست های کم تفاوت اساسی دارد با یک حساب کاربرانی که با فالورهای کم و پست های فراوان دارند.

برند را به وب سایت های خبری معرفی کنید

حتی وب سایت های اخباری هم با هم رقابت دارند اخبارهای مربوط به یک برند معروف و خاص را زودتر اعلام کنند،

استفاده از نام برندها در وب سایت ها

استفاده از برند های دارای اعتبار و حرفه ای در وب سایت ها حتی اگر به وب سایتشان لینک هم نشده باشند در رتبه بندی آنها در موتورهای جستجوگر و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت شان تاثیر گذارند.

آر اس اس (RSS)

آر اس اس برای وب سایت ها یکی از عاملین رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر می باشد.

موقعیت مکانی شرکت ها

شرکت های واقعی برای خود یک موقعیت مکانی مخصوص دارند. موتورهای جستجوگر این عامل را از وب سایت شما دریافت می کنند و به عنوان یک اثر مثبت برای رتبه بندی هایشان استفاده می کنند.

وب سایت هایی که باید مالیات پرداخت کنند.

برخی موتورهای جستجوگر گوگل به وب سایت هایی که نیاز است مالیات شان را پرداخت نمایند و این کار را به صورت درست و صحیح انجام می دهند قابل ارزش و رتبه ی بسیاری دارند.

جریمه توسط موتورهای جستجوگر

وب سایت هایی که نوشته و محتواهای با کیفیت کم و ضعیف دارند در نتایج موتورهای جستجوگر گوگل رتبه بسیار کمی خواهند گرفت.

لینک دادن به همسایگی بد

لینک دادن به همسایگی بد (Bad Neighborhoods) یکی از عوامل رتبه بندی توسط موتورهای جستجوگر گوگل می باشد.

تغییرات آدرس های نادرست صفحات وب سایت

تغییرات آدرس های صفحه های وب سایت موجب سردرگمی های موتورهای وب سایت می شود، آدرس یکی از صفحات وب سایت که ایندکس شده اگر تغییر پیدا کند موتورهای جستجوگر گوگل آن را پیدا نکنند یک امتیاز منفی برای رتبه بندی در نظر گرفته می شود. هم چنین وجود لینک هایی در وب سایت که شما را به صفحه های که وجود خارجی ندارند هدایت کند هم می تواند یک امتیاز منفی را در رتبه بندی شما داشته باشد. در هر صورت اتفاق های بسیاری افتادن از این بند حتی امکان دارد که موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت شما را دیگر ایندکس نکنند.

پاپ آپ (Popup)

استفاده از پاپ آپ (Popup) ها و یا تبلیغات مزاحم و آزار دهنده در وب سایت ها به رتبه بندی آن ها در موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایتهایشان تاثیرهای منفی ای می دهد.

بهینه سازی درست وب سایت

بسیاری از روش های بهینه سازی وب سایت زمانی از حالت طبیعی خود خارج می شوند که موجب کاهش و افت رتبه بندی وب سایت شما می شوند، مانند استفاده کردن بسیار زیاد از عبارات کلیدی در یک صفحه وب سایت، به کار بردن بسیار زیاد از لینک ها، استفاده بسیار زیاد از هدر ها، استفاده کردن نامرتبط متاتگ ها و ...

بهینه سازی کامل یک وب سایت نه تنها یک صفحه

موتورهای جستجوگر گوگل بهینه سازی های وب سایت را برای کل صفحه های وب سایت مورد بررسی قرار می دهند ، این گونه نیست که هر یک از صفحات به صورت جدا جدا برای رتبه بندی بررسی شود و رتبه ها و رنک و امتیاز های خودشان را دریافت کنند، پس بهتر است که تمامی استعدادهای که در بهینه سازی دارید را فقط روی برخی از صفحه های خاص و ویژه به نمایش نگذارید باید سعی خود را کنید که تمامی صفحه ها را درست و صحیح بهینه سازی کنید.

تبلیغات بالای خطِ تا (Fold)

اصطلاح روی Fold و زیر Fold معمولا در باره ی صفحه های روزنامه ای به کار گرفته می شود. روی Fold اطلاعاتی را شامل می شود که قبل از محل تای صفحه روزنامه قرار بگیرد و برای دیدن خواننده در نگاه اول قابل رویئت است. چون Fold در حقیقیت محتوایی است که خواننده برای دیدن آن باید تای روزنامه را باز کند. ناشران روزنامه معمولا سرفصل های مهم و اساسی که بیشتر مورد علاقه مردم هستند را روی Fold و اطلاعاتی که بسیار کم اهمیت و اساسی نیستند را زیر Fold جای می دهند.
با وارد شدن معنی و مفهوم Fold به دنیای دیجیتال و وب، مدیران وب سایت هم نیز باید با دقت و علاقه مندی بیشتری اولویت نوشته های موجود بر روی صفحات را مشخص نمایند تا کار هرچه سریع تر و راحت تر محتواهای مهم موجود در وب سایت را ببینند. اصطلاح Fold خطی است که اولین صفحه های دیده شده توسط کاربران را از بخشی که کاربران برای مشاهده کردن اسکرول می کند، جدا می کنند. البته این خط تغییرات اساسی خواهد کرد که این تغییرات بستگی به رزولوشن صفحات نمایشی کاربران دارد.
کارشناسان طراحی وب سایت معمولا بر این اساس اهمیت مطالب و میزان تاثیرات آن بر روی کاربران نسبت به قرارگیری مطالب روی Fold و یا زیر Fold تصمیم گیری می کنند.
موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت هایی که تبلیغات بسیار زیادی در بالای خطِ تا دارند را برای رتبه بندی های خود امتیاز منفی در نظر خواهند گرفت.

پنهان سازی بعضی لینک ها

برخی از سئو کاران قصد دارند در وب سایت خود لینک های خارجی ای داشته باشند و البته هم چنین تصمیم دارند که این لینک ها از دید کاربران اینترنت خارج باشند، این گونه اقداماتی که سعی کنید لینک های خود را از دید کاربر مخفی کنید در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز منفی به همراه خواهند داشت.

ارتباطات با وب سایت های وابسته

وب سایت های وابسته وب سایت شما برای رتبه بندی در موتورهای جستجو گر گوگل شما تاثیرگذار هستند اما این تاثیرات بسیار کم و اندک می باشد.

محتوای خودکار ایده خوبی نیست

موتورهای جستجوگر گوگل وب سایت هایی که محتوای خودکار تولید می کنند را شناسایی می کنند و در رتبه بندی آن ها ارزش منفی می گذارد، پس این مدل تولید محتوا اصلا پیشنهاد نمی شود، برای تولید محتوای عالی و با کیفیت هیچ وقت رایانه نمیتواند اینکار را صحیح انجام دهید.

پیج رنک ارزشمند است ولی به چه قیمتی؟

برای این که پیج رنک و رتبه یک وب سایت را بالاتر ببرید کلیه ی لینک های خود را nofollow نکنید، اگر شما همه لینک های که در وب سایت وجود دارد را تنها به خاطر گرفتن پیج رنک بالا nofollow کنید این فرآیند موتورهای جستجوگر گوگل را وادار می کند بسیار دقیق تر و حساس تر به وب سایت شما تمرکز کنند و بخواهند پیدا کنند که موضوع چیست که این طور کار شده است، در حقیقت این گونه شما موجب می شوید که موتورهای جستجوگر گوگل بادقت کامل کار خود را انجام دهد.

آی پی آدرس اسپم شده

اگر سروری که وب سایت شما در آن وجود دارد اختصاصی نباشد یک مبحث مطرح می شود، این که در سرور های اشتراکی که چند وب سایت روی آن ها قرار می گیرند یکی از وب سایت ها برای موتورهای جستجوگر گوگل اسپم شناخته شود این موجب می شود که بقیه وب سایت هایی هم که روی آن سرور قرار دارند را تحت تاثیر قرار دهد.

متا تگ های اسپم

در متاتگ ها هم استفاده بیش از اندازه و نامشخص از عبارات و جملات کلیدی برای موتورهای جستجوگر گوگل نشانه ی خوبی به نظر نمی رسد. این مطلب که برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت امتیاز منفی خواهد بود.

رشد ناگهانی تعداد لینک های وب سایت

در وب سایت اگر بسیار سریع تعداد بسیار زیادی لینک قرار بگیرد همانند ما که برای موتورهای جستجوگر گوگل هم یک عمل غیر طبیعی و غیر عادی به نظر می رسد و این غیر طبیعی نبودن نشانه بسیار خوبی برای رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل به شمار می آید.

جریمه های ربات های موتورهای جستجوگر

ربات های موتورهای جستجوگر گوگل بنا بر سیاست ها و عملیات خودشان امکان دارد که بعضی وب سایت ها را جریمه کنند، که با برطرف کردن دلیل جریمه شدن وب سایت شما از لیست جریمه بیرون خواهید رفت. جریمه شدن توسط این ربات ها برای رتبه بندی وب سایت تاثیرهای بسیار منفی به همرا خواهد داشت.

لینک های دریافتی کم ارزش و بی کیفیت زیاد برای وب سایت

دریافت کردن لینک های بسیار زیادی از وب سایت هایی مانند انجمن ها، نظرات وپیشنهادات کاربران، تبادل بی ارزش برای موتورهای جستجوگر گوگل امتیاز بسیار خوبی نیست، حتی ممکن است که در رتبه بندی هم تاثیرات منفی به بار آورد.

لینک های زیاد دریافتی غیرمرتبط

دریافت تعداد لینک های بسیار زیاد و غیر مربوط با وب سایت شما هم برای موتورهای جستجوگر گوگل غیر طبیعی و غیر عادی می باشد، چرا یک وب سایت باید لینک های بسیار زیاد از وب سایت های غیر مرتبط دریافت کند!

لینک های غیر طبیعی

موتورهای جستجوگر گوگل همیشه اعلام می دارد که لینک های غیر طبیعی بسیاری در وب سایت شما برای رتبه بندی وب سایت شما تاثیرهای منفی همراه خواهد داشت.

لینک هایی دریافتی از یک آی پی آدرس

لینک های دریافتی بسیاری از یک آی پی آدرس هم جزء غیر طبیعی و غیر عادی به نظر رسیدن وب سایت می شود و در رتبه بندی وب سایت توس موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید است.

انکر تکست های غلط

داشتن انکر تکست های غلط برای لینک هایی که به وب سایت شما ارسال می شوند برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل تاثیرهای منفی به همراه خواهد داشت.

جریمه نقدی

برخی موتورهای جستجوگر گوگل را برای اشتباه ها و خطاهایی که وب سایت های دارای مشکل از نظر بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و انجام عملیات کلاه برداری از آن ها برایشان جریمه نقدی مد نظر می گیرند.

فروش لینک های وب سایت

فروش لینک های وب سایت برای رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت هم تاثیرهای منفی خواهد داشت.

Sandbox گوگل

اگر بیایید و کمی بیشتر به سئو وب سایت خود اهمیت دهید و یا گشتی در فروم های تخصصی بزنید حتما با عبارت google sandbox یا سندباکس گوگل روبه رو خواهید شد.سندباکس گوگل قبل از هر چیز دیگر یک تئوری تجربی است! یعنی بر خلاف الگوریتم هایی مانند پاندا و پنگوئن، مدیران گوگل هیچگاه وجود آن را تایید و یا تکذیب نکردند.
گوگل سندباکس در حقیقت توضیحی برای پیشرفت کند دامنه های جدید و تازه می باشد. براساس sandbox گوگل، بعد از راه اندازی یک دامنه نو شما تا مدتی (بین 1 تا 4 ماه) در سندباکس قرار داده می شوید تا گوگل از کیفیت تولید محتواهای شما اطمینان حاصل کند و زمینه اصلی کاری شما را مشخص کند.
سندباکس در واقع همان زمین های بازی شنی کوچکی هست که کودکان زیر 4 سال را در آن قرار می دهند تا در امنیت کامل به بازی با یک دیگر مشغول شوند. استفاده از این عبارت نیز به خاطر این است که سندباکس گوگل تنها برای دامنه های نو و تازه و به نوعی خردسال فعال می شود.
هنگامی که گوگل شناخت کافی نسبت به وب سایت شما و تولید محتوای آن کسب نماید، از سندباکس خارج شده و جایگاه اصلی خود را پیدا خواهد کرد. کارهای بسیار زیادی را می توان برای کاهش این دوره انجام داد که مهم ترین آن ها ارائه دادن تولید محتوای با کیفیت و با زمان بندی مشخص، فعالیت در رسانه های اجتماعی و دریافت لینک های قابل اعتبار و مرتبط هستند.

رقص گوگل (Google Dance)

رقص گوگل به انگلیسی Google Dance یکی از فاکنور های های نامشخص گوگل است و گوگل تا به حال به طور مستقیم و  واضح وجود چنین الگوریتم هایی را تایید و یا تکذیب نکرده است.
الگوریتم Google Dance امکان دارد رتبه ی یک وب سایت قدیمی تا سر حد مرگ پایین آورده و یک وب سایت جدید و نو را جایگزین آن کند و یا به صورت بالعکس عمل نماید (یعنی رتبه یک وب سایت جدید تا پایین آورده و رتبه یک وب سایت قدیمی را بهبود ببخشد).
همان گونه که گفتم مدارک بسیار زیادی از نحوه عملکرد گوگل دنس موجود نیست اما همین مدارک نشان دهنده هدف گوگل از طراحی کردن این الگوریتم ها ارائه شانس رتبه ی بهتر به تمامی وب سایت ها، خصوصا وب سایت ها ی جدید می باشد.
جابجایی رتبه ای که Google Dance موجب آن می شود بسیار کوتاه مدت و معمولا چند دقیقه ای است. بنابراین اگر تغییر ناگهانی کوتاه مدت ای در رتبه وب سایت خود متوجه شدید چه پیشرفت و چه پسرفت احتمالا ترکش های Google Dance به شما خواهید رسید.
رقص گوگل (Google Dance) به تنهایی خود چیز بسیار بدی نیست، بلکه کاملا طبیعی است و امکان دارد که هر وب سایتی دچار آن شود اما معمولا برای وب سایت های جدید که تاز پروسه کاری سئو ی خود را آغاز کرده اند پیش می آید.

 

ابزار رد (Disavow Tool)

همان‌ گونه که خودتان بهتر می‌دانید یعد از منتشر شدن فاکتور های پنگوئن گوگل بسیاری از وب سایت‌ها به دلیل داشتن لینک ورودی از صفحه ها و وب سایت با کیفیت پایین، موجب کاهش رتبه هایشان شد و بسیاری دیگر از وبمستران حتی قبل از این که این موارد را متوجه شوند در آمار بازدید وب سایت خود کاهش ناگهانی را احساس کردند. دلیل این تصمیم گوگل مبارزه با وب سایت اسپم و کاربرانی بود که برای وب سایت خود لینک ورودی می‌خریدند و یا با ایجاد لینک غیر واقعی سعی داشتند رتبه ی وب سایت خود را در گوگل بالا ببرند.

اما گوگل از ابزارهای جدیدو نو با نام Disavow links رونمایی کرد که به وبمستران این امکان را می‌دهد که در صورتی که فکر می‌کنند لینک های ورودی به وب سایت آن‌ها از وب سایتی دیگر باعث افت رتبه وب سایت آنها می شود و این مشکل را گزارش دهند تا گوگل از این به بعد آن لینک‌ها به صورت کلی نادیده بگیرد تا وضعیت وب سایت به حالت مناسب و نرمال قبلی خود برگردد.
پیش از این نیز مدیر بخش مبارزه با اسپم موتورهای جستجوگر گوگل Matt Cutts خبر از کار بر روی ابزار Disavow links توسط توسعه دهندگان این بخش را داده اند اما بسیاری از اشخاصی که در زمینه سئو وب سایت کار می‌کنند و وبمستران تصور می‌کردند به دلایل زیادی که در نوشته سئو منفی چیست و چطور از وب سایت خود در برابر آن محافظت کنیم با تعدادی از آن‌ها آشنا شدیم ساختن بخش Disavow links برای گزارش های لینک های ورودی با کیفیت پایین غیر منطقی است اما بالاخره گوگل این بخش را به صورت عمومی وجامع برای استفاده وبمستران راه اندازی کرده است.
دلیل ایجاد ابزار Disavow links در ابزار وبمستر گوگل چیست؟
بعد از اعمال کردن جریمه ها و کاهش رتبه توسط موتورهای جستجوگر گوگل برای وب سایت و بلاگ‌هایی که از وب سایت اسپم و یا به صورت غیر طبیعی لینک ورودی داشتند بسیاری از کاربران با قسمت مبارزه اسپم گوگل تماس گرفتند و خبر از کاهش رتبه وب سایت خود به صورت ناگهانی و غیر منتظره دادند. بسیاری از این کاربران یا لینک های ورودی را خریداری نکردند که بتوانند آن‌ها را به راحتی پاک کنند و یا به این خاطر که این لینک‌ها در وب سایت دیگری منتشر یافته است امکان ویرایش و حذف آن‌ها را نداشتند و هر چقدر هم با مدیران وب سایت لینک دهنده نیز تماس حاصل کردند جوابی دریافت نکردند.
هم چنین الگوریتم های پنگوئن گوگل نسخه 1 و نسخه 1.1 با این که بسیار هوشمندانه و حرفه ای ساخته شده بود اما باز هم موجب داغ شدن بحث سئو منفی در بین وبمستران و سئو کارها شد. به این خاطر که وب سایت شرکت های رقبای کاری خود را بسیاری از کاربران یا ساخت لینک از وب سایت اسپم دیگر به آن‌ها و خرید لینک غیر طبیعی و اسپم گونه با کاهش رتبه روبه رو می‌کردند تا وب سایت و خدمات آن‌ها در صفحات نتایج موتورهای جستجوگر گوگل در رتبه های بهتری نمایش داده شود و از این راه مشتریان و بازدید کنندگان خیلی بیشتری را دریافت می‌کردند.
این دلایل موجب شده که توسعه دهندگان بخش مبارزه با اسپم گوگل به فکر ساختن ابزارهای جدید با نام Disavow links لینک باشند که تا وبمستران و بلاگ نویسانی که وب سایت آن‌ها به دلیل لینک های ورودی با کیفیت پایین با کاهش رتبه مواجه شده است و توانایی پاک کردن آن لینک‌ها را ندارند با ثبت گزارش خود در گوگل برای همیشه از دست این لینک‌های منفی راحت شوند.
پس یکی از ابزار های مهم گوگل بخش disavow links می باشد. با استفاده کردن از این بخش می توانید لینک های بی کیفیت و اسپم را به گوگل معرفی نمایید، تا گوگل این لینک ها را برای رتبه بندی و نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی و عادی گوگل در نظر نداشته باشد. استفاده از این ابزار در رتبه بندی بالاتر برای وب سایت های قربانی سئوی منفی بسیار کمک شایانی می کند.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.

1000نکته بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت-قسمت پنجم

این مقاله در حال بروز رسانی می باشد.

نوار ابزار (Tool Bar)

همان طور که می دانید موتورهای جستجوگر گوگل اطلاعات مربوط به نوار ابزارهای مرورگر را به عنوان عوامل رتبه بندی خود استفاده می نمایند.

نظرات کاربران

صفحه هایی از وب سایت که نظرات و پیشنهادات کاربران بسیاری در آن ها درج شده است از رتبه بندی بالاتری در موتورهای جستجوگر گوگل برخوردار می شوند.

زمان توقف (Dwell time)

مدت زمان توقف یا Dwell Time یعنی مدت زمانی که کاربران پس از سرچ کردن وارد صفحه ای می شود و مجدد به موتورهای جستجوگر گوگل بر می گردد. به زبان ساده تر مدت زمانی که کاربران در صفحات توقف می کنند. برگشت کاربران از وب سایتی به موتورهای جستجوگر گوگل نشان دهنده این است که وب سایت ارجاع شده از لحاظ کیفیت تولید محتوا و یا طراحی وب سایت مفید و اثر گذار نبوده است هر چه قدر این مبنا کمتر باشد به شاهد این هستیم که با وب سایت ضعیف تری رو به رو هستیم و نمره منفی برای سئو آن وب سایت یه حساب می آید. پس اگر کاربران مدت زمان زیادتری را در وب سایت بگذرانند، نشان دهنده ی کیفیت بسیار بالای وب سایت می باشد و در رتبه بندی موتورهای جستجو گر گوگل مفیدتر خواهد بود.

جستجوی خاص

در موتورهای جستجوگر گوگل برای جستجوهای کاربردی که انجام می شود تاثیرات مثبتی برای صفحات جدید و تازه در نظر گرفته می شود.

تنوع جستجوهای خاص

با استفاده از موتورهای جستجوگر گوگل برای عبارات و جملات کلیدی تازه و ناشناس و ویژه که مشاهده می کنید برای داشتن رتبه ی بهتر موثر خواهند بود، پس متنوع بودن و انتخاب درست کلمه ای می تواند برای بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت بسیار مفیدتر باشد. تنوع عبارات و جملات می تواند همانند برندی خاص و داشتن یک مخفف خاص و یا هرچیزی مشابه آنها باشد.

تاریخچه جستجوی افراد

برای هر شخصی که وارد موتورهای جستجو گر گوگل می شود و جستجوی خود را اعمال می کند این سرچ را به عنوان تاریخچه ای برای آن شخص کاربر ثبت می شود، هنگامی که وارد موتورهای جستجوگر گوگل می شوید ، وب سایت هایی که به صورت مکرر و مداوم بازدید می شود، برای سرچ های بعدی شما رتبه بهتری خواهند داشت.

تاثیر تاریخچه جستجو

در بندهای قبل اشاره ای کردیم که جستجو هایی که انجام می دهید وب سایت هایی که ورود می کنید رتبه بیشتری خواهند داشت، حال این مورد را هم عرض کنیم که خود جستجو، نتیایج جستجو کردن و واردشدن آن جستجو ، برای جستجوهای بعدی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. یعنی شما زمانی که عبارتی را جستجو کردید و وارد وب سایتی شده اید آن وب سایت برای شما رتبه ارزشمندتری گرفته است و وقتی که شما یک عبارات دیگری را جستجو می کنید موتورهای جستجوگر گوگل برحسب این که وب سایت قبلی برای شما رتبه بالاتری دارد نتیجه هایی را به شما نمایش خواهند داد، یعنی اگر شما یک عباراتی را جستجو کنید امکان دارد موتورهای جستجوگر گوگل یک لیستی را به شما نشان دهد که اگر شخص دیگری دقیقا همان جستجو را انجام دهد آن نتایج شما را نشان نخواهد داد.

جغرافیای کاربران وب سایت

موتورهای جستجوگر گوگل مکان جغرافیایی کاربران خود را در رتبه بندی های خود تاثیرگذار می کنند، یعنی جستجو هایی برای آی پی ، آی اس پی ، منطقه ، شهر ، کشور، در رتبه بندی های موتورهای جستجوگر گوگل موثر و مفید خواهند بود.

جستجوی امن

فعال کردن جستجوی امن برای موتورهای جستجوگر گوگل در نتیجه های جستجو موثر خواهند بود، به این معنی است که بعضی وب سایت های با داشتن محتواهایی که جملات دشنام و یا محتواهای  مربوط با بزرگسالان را دربر می گیرد را برای کاربرانی که جستجوی امن را فعال می کنند، نمایش داده نمی شوند.

گوگل پلاس (Google +)

وب سایت هایی که در گوگل پلاس قرار دارند رتبه ی بالاتری برای خود می گیرند.

شکایات DMCA

DMCA مخفف Digital Millennium Copyright Act که موارد مربوط به copyright در آن پیگیری می شود.
dmca یکی از انواع قوانینی در آمریکا است که حقوق ناشران را حفظ می کند
و اگر کاربری در اینترنت مطالب کپی رایت داری را انتشار دهد، شرکت های کپی رایت، یک شکایت dmca را به وب سایت ارسال می کنند تا مدیر وب سایت آن مطالب را پاک کنند
اگر مدیر وب سایت آن را پاک کرد، که مشکلی پیش نخواهد آمد
ولی اگر پاک نکند شرکت کپی رایت آن شکایت را به دیتاسنتر ارسال خواهد کرد
و شرکت دیتا سنتر سرور و یا هاست مورد نظر را مسدود می کند
بعضی از کشور های آزاد و سوسیال دموکرات مثل سوئد و هلند (کشور های حوضه اسکاندیناوی) و بعضی دیگر از سایر کشور های اروپایی همانند لوکزامبورگ به این شکایات بی اهمیت هستند و اگر شکایت به دیتا سنتر های موجود در این کشور ارسال شوند شما آسوده و راحت خواهید بود …
آمریکا کانادا و انگلیس سخت ترین وقابل اجراترین قوانین را دارند بعد فرانسه و آلمان و غیره…. .
ایران و چین و روسیه هم بی اهمیت هستند.
ignore DMCA ؛ یعنی نادیده گرفتن و اهمیت ندادن به شکایت های دی ام سی ای….
برای مثال شما یک وب سایت را مشاهده می کنید که مثلا یا design وب سایت خود را از شما copy کرده و یا فایلی که شما به صورت پولی در وب سایت خود قرار داده اید را وب سایت مذکور به صورت رایگان برای دانلود عموم کاربران قرار داده است.
در این صورت شما می توانید یک DMCA Notice برای datacenter ارسال نمایید. در صورتی که درخواست شما اجرایی نشود و یا ایمیل شما را پاسخ ندهند و دلایلی که ارائه داده اید کافی نداند. پاسخ ایمیلی که از دیتاسنتر دریافت می شود در ignore DMCA دسته بندی قرار می گیرد.
وب سایت هایی که دارای شکایت DMCA می باشند با کاهش افت رتبه ی موتورهای جستجوگر گوگل روبه رو خواهند شد.

تنوع دامنه های وب

تنوع داشتن دامنه های وب سایت برای رتبه بندی های وب سایت ها بسیار تاثیر گذار خواهدد بود، طی بروزرسانی های بیگ فوت دامنه های بیشتری به هر کدام از صفحه های SERP اضافه شده است.

جستجوهای معامله ای مثل خرید و فروش

موتورهای جستجوگر گوگل برای جستجوهای عبارات و جملات کلیدی مربوط به خرید یا فروش کالا استراتژی های متنوعی دارند، این گونه نیست که یک محصول در یک وب سایت همیشه نمایش داده شود.

جستجوهای محلی مختلف

موتورهای جستجوگر گوگل معمولا جستجوهای محلی وب سایت های گوناگون خود را در قسمت بالای جستجوهای طبیعی قرار می دهند.

کلمات کلیدی خاص و جدید

بعضی از عبارت و جملات کلیدی ویژه و تازه برای موتورهای جستجوگر گوگل جالب تر به نظر می رسند، در حقیقت این مورد موجب ایجاد یک کلمه ی جدید در موتورهای جستجوگر گوگل می شود.

برندهای برتر و بزرگ

در جستجوهای مشخص و ویژه و کوتاه مرتبط با برند های ارزشمند و خاص ارزش های بسیار بالاتری داده می شود. این موارد بعد از بروزرسانی وینس ، اجرا می شود که موتورهای جستجوگر گوگل برای برندهای بزرگ در مورد جستجوهای گوگل مشخص و کوتاه بسیار مهم است .

نتایج موفقیت آمیز خرید یا فروش محصول

در موتورهای جستجوگر گوگل برای نتایج موفقیت آمیز وب سایت های خرید و یا فروش ارزش بیشتری قائل می شود، و برای رتبه بندی آن وب سایت ها و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت کمک می کند.

نتایج تصویر

موتورهای جستجوگر گوگل از نتایج جستجوی تصویرهای هم برای جستجوی وب سایت هایشان استفاده می نمایند.

تنوع نتایج جستجو ها

تنوع های بسیاری در نتایج جستجوی موتورهای جستجوگر مثل گوگل وجود دارد. به این معنی که با جستجو کردن برخی از عبارت های موتورهای جستجوگر مثل گوگل نتایج جستجوی شما را با تنوع های جالب و سرگرمی نشان داده می شود .

نتایج وب سایت برندها

عبارات و جملات کلیدی مانند یک برند خاص و ویژه و یا دامنه ی مثل یک برند خاص و یا چیزهایی که نشان دهنده یک برند ویژه هستند وقتی در موتورهای جستجوگر گوگل سرچ می شوند نتیجه های بسیار متعددی از وب سایت شان را پاداش می گیرند.
این گونه که قطعا تاکنون دیده اید زمانی یک برند خاص و ویژه یا دامین خاص را سرچ می کنید موتور های جستجوگر گوگل به غیر از این که آدرس آن وب سایت را به شما نشان می دهند چند لینک و گزینه پر بازدید آن وب سایت را هم در زیر نام عنوان وب سایت به صورت جدولی به نمایش میگذارند.

توییت (Twit) های وب سایت تویتر (Twitter)

همانند لینک ها، هر چه قدر تعداد توییت (Twit) های یک صفحه بیشتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی را به همراه خواهد داشت. البته این اثرگذاری بسیار ضعیف هستند.

حساب کاربران توییتر (Twitter)

تویت (Twit) های حساب کاربرانی که شناخته شدند و قدیمی و با فالور های بسیار زیاد تاثیرهای بیشتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل خواهد داشت.

لایک (Like) های وب سایت فیس بوک (Facebook)

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد لایک (Like) های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیر مثبتی می گذارد. البته این تاثیرات بسیار ضعیف خواهند بود.

اشتراک گذاری در فیس بوک (Facebook)

اشتراک گذاشتن در فیس بوک همانند پست های گوگل پلاس تاثیر مثبتی را نسبت به لایک های فیس بوک به همراه خواهد داشت.

حساب کاربران فیس بوک (Facebook)

همانند تویتر ، لایک ها و به اشتراک گذاشتن حساب کاربران شناخته شده و قدیمی و با داشتن فالور های بسیار زیاد تاثیر بهتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

پین (Pin) های وب سایت Pinterest

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد پین های (Pin) های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرات مثبتی را در پی خواهد داشت. البته این اثر گذاری بسیار ضعیف هستند.

اشتراک گذاری وب سایت های شبکه اجتماعی

به اشتراک گذاشتن در رسانه های اجتماعی تاثیرات بسیار کمی در رتبه بندی وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل را دارد.

پست های گوگل پلاس

همانند لینک ها، هر چقدر تعداد پست های یک صفحه زیادتر باشد در رتبه بندی آن وب سایت توسط موتورهای جستجوگر گوگل و بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت تاثیرهای مثبتی می گذارند. البته این تاثیرها بسیار ضعیف خواهند بود.

حساب های کاربران گوگل پلاس (Google plus)

همانند تویتر و فیس بوک ، لایک ها و اشتراک گذاشتن حساب کاربران شناخته شده و قدیمی و با چرخه(Circle) های بسیار تاثیرهای بهتری نسبت به دیگر حساب کاربران در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل دارد.

نویسندگان شناخته شده و معتبر و قدیمی

در حاصل نتایج سرچ های که موتورهای جستجوگر مثل گوگل ، نوشته هایی که توسط نویسندگان معروف و معتبر و با تجربه ثبت شده اند بیشتر از سایر نوشته ها قرار می گیرند.

ارتباط بین اشتراک گذاری های شبکه های اجتماعی

موتورهای جستجوگر گوگل از محتوا ها و پست ها و اشتراک گذاری ها و لایک ها ی اکانتی که پست ها را به اشتراک گذاشتن به عنوان اطلاعات مرتبط استفاده می نمایند.

شبکه های اجتماعی مشابه وب سایت

برخی از صفحات و اکانت ها در رسانه های اجتماعی وجود دارند که خودشان همانند یک وب سایت اعمال می کنند که این صفحات و اکانت ها هم به رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل کمک بسیاری می کنند.

نوشتن نام برند

انکر تکست با داشتن نام برندها برای لینک کردن و هایپر تکست ها برای رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل بسیار موثر ومفید هستند.

جستجوهای برند

با برند و لوگوی خاص خود بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت خودتان را انجام دهید، موتورهای جستجوگر گوگل به راحتی وب سایت ها را با برند مود علاقه ی خودشان پیدا می کنند و در لیست خودشان جای می دهند، پس در رتبه بندی موتورهای جستجوگر گوگل هم موثر و مفید خواهد بود.

پایان بخش اول، ادامه مقاله بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.