گروه وب سایت وان

گروه وب سایت وان، ارائه دهنده خدمات وب از قبیل ، طراحی و راه اندازی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی، به روز رسانی و توسعه وب سایت

گروه وب سایت وان

گروه وب سایت وان، ارائه دهنده خدمات وب از قبیل ، طراحی و راه اندازی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی، به روز رسانی و توسعه وب سایت

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت4

بسمه تعالی

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت در موتورهای جستجوگر گوگل -راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت4


مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.
google

Search Engine Optimization - Starter Guide


گـــــــوگـــــــل

بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل- راهنمای مقدماتی گوگل



به راهنمای مقدماتی بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت موتورهای جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدا این مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شداما، بعدا به این نتیجه رسیدیم که برای آن دسته از وبمستران که آشنایی چندانی با بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت و افزایش ترافیک وب سایت ندارند، نیز بسیار مفید است. البته انتظارنداشته باشید که این مقاله اسرارارتقای ناگهانی رتبه ی وب سایت تان را در نتایج جستجوگر گوگل فاش کند. امابه شما اطمینان میدهیم پیروی از روشهای عنوان شده دراین مقاله راه را برای موتورهای جستجوگر گوگل دریافتن، ایندکس کردن وافزایش رتبه وب سایت شما بسیار آسان تر و راحت تر میکند.

بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر گوگل دراصل به معنی ایجادتغییرات کوچکی در وب سایت شمااست. شاید این تغییرات کوچک به تنهایی چندان به چشم نیاینداما مجموع آن ها، تاثیر بسیار چشم گیری در رتبه ی وب سایت شما در موتورهای جستجوگر گول خواهدداشت. بی شک، شمابا بسیاری از سرفصل های این تغییرات آشنایی دارید. زیراجزیی از دانستنی های ضروری برای داشتن هر وب سایتی هستند. دراین مقاله تلاش می شود هرآنچه را نمیدانید، بیاموزید.

تمرکز فعالیت های خودرا روی آنچه کاربران میخواهند، قرار دهید. زیرا در موتورهای جستجوگر گوگل، کاربران به دنبال شماهستند. در واقع بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل نشان دادن سریع تر وب سایت شما در جستجوها است. فراموش نکنید تلاش اصلی خودرا روی نیاز کاربران قرار دهید.

ما دراین مقاله وب سایتی رابه عنوان نمونه، مثال میزنیم. ممکن است محتوای وب سایت شمابا وب سایت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل های آموزشی برای تمامی وب سایت ها با هرگونه محتوایی کاربرد دارند.

امیدواریم این مقاله ی بتواندبه شما ایده های نوینی در مورد بهبود رتبه ی وب سایت تان بدهد.

این مقاله بصورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.



فهرست مطالب:

پایه و اساس بهینه سازی و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


استفاده از متاتگ description


بهبود دادن ساختار سایت


بهبود دادن ساختار URL


آسان سازی وبگردی سایت


سئو و بهینه سازی محتوا


ارائه سرویس و محتوای با کیفیت


نوشتن بهتر لینک ها


بهینه سازی و سئو تصاویر وب سایت


استفاده مناسب از تگ های هدر


کار کردن با Crawler


استفاده موثر از robots.txt


آشنایی با rel="nofollow" برای لینکها در وب سایت


بهینه سازی و سئو در تلفن های همراه


معرفی کردن وب سایتهای مخصوص موبایل به گوگل


راهنمایی کردن کاربران تلفن همراه به طور دقیق


آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


ارتقای سایتتان با روشهای درست


استفاده از ابزارهای رایگان وب مسترها


کار کردن با Crawler



استفاده موثر از robots.txt ها



- محدود کردن crawl یاپیمایش کردن هنگامی که نیازی به استفاده از robots.txt نمی باشد. فایل"robots.txt" به موتورهای جستجوگر گوگل می گویدکه آیا امکان پردازش ودسترسی به قسمت های مختلف وب سایت شماوجود دارد یاخیر. این فایل که حتما باید"robots.txt" نامیده شوددر دسته ی rootیا اصلی وب سایت قرار می گیرد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



- تمام قسمت هایی که بانشان هی * شروع می شوندنباید قابل دسترسی با نشانه ی / باشند.

امکان دارد نخواهیدصفحات یا بخش هایی از وب سایت شماتوسط پردازشگرها بازبینی شوند بااین تفکرکه ممکن است برای کاربران موثر و مفید نباشند. در اینصورت Google Webmaster Tools برنامه ای به نام robots.txt generator ایجادکرد هاست تابه شما در ایجاد این فایل کمک نماید. به یادداشته باشید اگر وب سایت شمادارای subdomain های دیگری می باشد، بایدبرای هر subdomain فایل جداگانه ای تعریف کنید. راه های بسیار زیادی برای جلوگیری ازنمایش اطلاعات یاصفحات شما در موتور های جستجو گر می باشدمانند اضافه کردن"NOINDEX" به برچسب های کاربردی، استفاده از.htaccess برای محافظت از پسورد دسته ها، واستفاده از Google Webmaster Tools برای پاک کردن محتوایی که قبلا Crawl شده است.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



- در تصویر بالا آدرس فایل robots.txt ما را مشاهده می کنید.



بهترین راهکار

- از روشهای ایمن بیش تری برای حفاظت از اطلاعات مهم استفاده کنید

تصورنکنید صرف استفاده کردن از فایل robots.txt از مطالب بسیار مهم خود حفاظت کرده اید. زیراهنوز هم موتورهای جستجوگر گوگل می توانند آن هارا در صورت لینک شدن درجایی در اینترنت بیابند. همچنین موتورهای جستجوگر گوگل ساده ترکه قادر به شناسایی Robots Exclusion Standard نمی باشند، توانایی ایجاداختلال درکارکرد فایل robots.txt را دارند. درنهایت، یک کاربران کنجکاو بابررسی دسته ها و زیر گروه ها توانایی حدس زدن url هایی داردکه شما تمایلی به نمایش آن هاندارید. گزینه های ایمن تراستفاده از محتوای رمزدار شده یااستفاده از پسورد گذاری به روش .htaccess میباشد.

بپرهیزید از ...

اجازه دادن به url هایی که توسط proxy services ایجاد می شوند، قابل بازبینی وپیمایش گردند.

کار کردن با Crawler


آشنایی با rel="nofollow" برای لینک ها



در وب سایت مبارزه با اسپ مهابا "nofollow" برای لینک ها تابه عبارت "rel" قرار دادن "nofollow" منتهی شوند، دستوری است که به گوگل می گوید تعدادی از لینک های خاص در وب سایت شمانباید بررسی شوند.

Nofollowing یک لینک زمانی اتفاق می افتدکه عبارت rel="nofollow" درداخل متن لینک قرار بگیرد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



- از عبارت nofollow زمانی استفاده نماییدکه به وب سایتی که به آن اعتمادندارید، میخواهید لینک کنید

زمانی که وب سایت شماشامل فروم یا بلاگی عمومی است که گذاشتن کامنت در آن آزاداست، مطمئن باشید لینک هایی گذاشته می شوند که بسیارمورد اطمینان نبوده است وبه عنوان اسپم شناخته میشوند. در اینحالت اضافه کردن عبارت nofollow می تواند راهی برای اطمینان به شماباشد تا وب سایت تان به عنوان اسپم شناخته نشود.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



برنامه هایی موجود هستندکه این عبارات و کلمات را به تمام لینک های موجود در وب سایت شما بصورت اتوماتیک اضافه میکنند امااشکال این برنامه ها در این است که حتی لینک هایی که نمیخواهید از کار بیفتند هم جزء این دسته قرار می گیرند. مانند فروم ها. همیشه به یادداشته باشید لینک کردن به وب سایت هایی که گوگل آن ها رااسپم تلقی میکند، به اعتبار وب سایت شما صدمه می زند. بخش WebmasterCenter Help درقسمت ، avoiding comment spam پیشنهادهای دیگری برای جلوگیری از کامنت های اسپم ماننداستفاده از CAPTCHA ها رادارد.

نمونه ی استفاده از کپچا را می توانید در تصویر رو به رو ببینید

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



CAPTCHA :تست اتوماتیکی که برای تشخیص بین کامپیوتر وانسان استفاده میشود (معمولابرای جلوگیری از اسپم)



استفاده ی دیگر از nofollow وقتی است که شمامطلبی در وب سایت خود می آورید و وب سایت دیگری رامعرفی می کنید، اماتمایلی به ریسک کردن دراعتبار خود ندارید. به عنوان مثال، در وبلاگ خودپستی در مورد وب سایتی که حاوی مطالبی اسپم بوده است، می گذارید، اما میترسید آوردن نام وب سایت و لینک آن به اعتبار وب سایت شماصدمه وارد نمایید در اینحالت از nofollow استفاده نمایید.

ونکته ی آخر، اگر تمایل به عدم پیروی و یا unfollow کردن تمامی لینک ها در وب سایت هستید، از nofollow باید در متا تگ استفاده نمایید. (روش کار نوشتن آن به صورت meta name=”robots” content=”nofollow”می باشد.)

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-قسمت مشخص شده در تصویر، تمامی لینک ها را unfollow می کند

بهینه سازی و ب سایت و سئو وب سایت در تلفن های همراه


معرفی وب سایت های مرتبط با نمایش در موبایل به گوگل



شناسایی وب سایت های مخصوص نمایش در موبایل (mobile sites) برای بهتر ایندکس کردنشان به علت افزایش روزشمار کاربرانی که از موبایل خود برای جستجو در اینترنت استفاده می کنند، معرفی وب سایت های مرتبط با نمایش در موبایل به گوگل امری مهم تلقی م یشود. البته به خاطر تفاوت در فرمت و مدیریت فایل ها در این وب سایت ها، سروکار داشتن با آنها کار چندان آسانی هم نیست.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-نحوه نمایش جستجو در دستکتاپ



- اگر در نتایج جستجوی خود در Google mobile search حتی در صورت استفاده از site: operator سایت شما نمایش داده نشود، امکان دارد سایت شما با مشکلات زیر مواجه باشد:

1.ممکن است googlebot )ربات گوگل) نتواند سایت شما را پیدا کند

برای ایندکس کردن سایت، ابتدا googlebot باید سایت شما را ارزیابی کند و اگر سایت تان تازه راه اندازی شده، امکان نیافتن آن بسیار بالاست. برای حل این مشکل یک Mobile Sitemap بسازید و در گوگل ثبت کنید. یک Mobile Sitemap مانند هر نقشه ی سایت دیگری باید در قسمت Submitted using Google Webmaster Tools ثبت شود.

2. ممکن است googlebot )ربات گوگل) قادر به دسترسی به سایت شما نباشد

بعضی از mobile site ها دسترسی به هر چیز دیگری جز تلفن های همراه را نمی پذیرند و در نتیجه سایت غیر قابل دسترسی خواهد شد. برنامه ای که گوگل ، برای یافتن این نوع از سایت ها استفاده می کند googlebot- mobile نام دارد و اگر تمایل به شناخته شدن سایت خود توسط این برنامه را دارید، باید به تمامی مرورگر ها از جمله googlebot- mobile اجازه ی دسترسی به سایت خود را بدهید. * 2فراموش نکنید گوگل در هر زمانی بدون اطلاع قبلی می تواند اطلاعات مرورگر خود را تغییر دهد ، پس توصیه نم یکنیم که به چک کردن اطلاعات مرورگر بپردازید که آیا دقیقا با google-bot mobile همخوانی دارد یا خیر.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-نحوه نمایش جستجو در موبایل



بررسی توانایی گوگل در شناسایی url mobile های سایت شما پس از اینکه google-bot-mobile سایت شما را پیدا کرد، زمان چک کردن url های شما می رسد که آیا ابزارهای موبایلی قادر بهدیدن آن ها هستند یا خیر. سایت هایی که توسط ما شناسایی نشوند، در قسمت mobile ایندکس نخواهند شد. حال شناختن و شناسایی سایت بستگی به فاکتورهای زیادی از جمله DTD (Doc Type Defnition دارد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت



-تصویر بالا مثالی از بلاک کردن دسترسی از هر وسیله ای به جز موبایل می باشد.

مطمئن شوید که url DTD شما در فرمت مناسبی مانند XHTML Mobile یا Compact HTMLمی باشد. اگر فرمت مناسب انتخاب شود، صفحه ی سایت در قسمت جستجوی موبایلی ایندکس خواهد شد.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت


- تصویر مثالی از DTD برای ابزارهای موبایلی می باشد

بهینه سازی و سئو در تلفن های همراه


راهنمایی دقیق کاربران سایت های موبایل



- راه اندازی نسخه موبایلی و desktop سایت تان

یکی از مشکلات مشترک وبمسترها که اقدام به ارائه نسخه موبایلی و هم desktop از سایت خود می کنند، تداخل این دو نسخه می باشد. به این معنی که کاربری تمایل به استفاده از نسخ هی موبایلی دارد اما نسخه ی دسکتاپ برایش نمایش داده می شود و همین طور بالعکس. برای حل این مشکل دو راه وجود دارد:

(redirect)دوباره راهنمایی کردن کاربران به نسخه صحیح زمانیکه کاربر نسخه ی موبایلی وارد ورژن دسکتاپ می شود، شما می توانید کاربر را به ورژن موبایلی redirect کنید. در این حالت گوگل قادر به تشخیص ارتباط بین این دو ورژن خواهد بود و در نتیجه، در جستجو از طریق دسکتاپ ورژن مرتبط و در جستجو از طریق موبایل، ورژن مورد نظر نمایش داده خواهد شد. فقط توجه داشته باشید در صورت redirect کردن کاربران، محتوای هر دو ورژن تقریبا شبیه هم باشد. به عنوان مثال در سایتی مانند یک فروشگاه اینترنتی، دسترسی به نسخ هی دسکتاپ سایت از طریق گوشی تلفن همراه وجود دارد. در این حالت مطمئن شوید که کاربر به محصول مورد نظردر شده نه به صفحه ی اصلی سایت. متاسفانه تعدادی از سایت ها اقدام به راه اندازی هر دو نسخه ی نمایش تنها برای بالا بردن رتبه ی recirect ورژن موبایلی سایت خود م یکنند اما این کار معمولا اثر معکوس داشته و توصیه م یکنیم از انجام آن جدا خودداری کنید. از طرف دیگر، زمانیکه امکان دسترسی به نسخه ی موبایلی از طریق مرورگرهای دسکتاپ و یا googlebot وجود دارد، همیشه redirect کردن کاربر ضروری نم یباشد. مانند گوگل که این کار را به صورت اتوماتیک انجام نم یدهد، بلکه با قرار دادن لینکی، کاربر را از ورژن موبایلی به نسخه دسکتاپ هدایت می کند. اهمیت این لینک در صورتی که نسخه ی موبایلی محتوی اطلاعات کامل و مورد نیز کاربر نمی باشد، بیشتر به چشم می آید.

بهینه سازی و سئو وب سایت، طراحی وب سایت، خدمات وب، پشتیبانی و آپدیت و به روز رسانی وب سایت

پایان قسمت چهارم، ادامه مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت در موتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.




دانلود مقاله کامل بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل – (Search Engine Optimization - Starter Guide)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.