گروه وب سایت وان

گروه وب سایت وان، ارائه دهنده خدمات وب از قبیل ، طراحی و راه اندازی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی، به روز رسانی و توسعه وب سایت

گروه وب سایت وان

گروه وب سایت وان، ارائه دهنده خدمات وب از قبیل ، طراحی و راه اندازی وب سایت ، سئو و بهینه سازی وب سایت، پشتیبانی، به روز رسانی و توسعه وب سایت

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل-قسمت1

بسمه تعالی

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت1

بسمه تعالی

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت1


مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google

Search Engine Optimization - Starter Guide


گـــــــوگـــــــل



بهینه سازی و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل - راهنمای مقدماتی گوگل



به راهنمای مقدماتی سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت موتور های جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدا این مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شد ولی، بعدابه این نتیجه رسیدیم که برای آن دسته از وب مسترانی که آشنایی چندانی با سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت وافزایش ترافیک وب سایت ندارند، نیز موثر و مفیداست. البته انتظارنداشته باشیدکه این مقاله اسرار ارتقای ناگهانی رتبه ی وب سایت تان رادر نتایج جستجوگر گوگل فاش کند. امابه شما اطمینان میدهیم پیروی از روشهای عنوان شده دراین مقاله راه را برای موتور های جستجوگر گوگل دریافتن، ایندکس کردن وافزایش رتبه وب سایت شما بسیار آسان تر وراحت تر میکند.

بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل دراصل به معنی ایجادتغییرات کوچکی در وب سایت شمااست. شایداین تغییرات کوچک به تنهایی چندان ارزشی نداشته باشند اما درمجموع آن ها، تاثیر بسیار چشم گیری در رتبه ی وب سایت شما در موتور های جستجوگر گوگل خواهند داشت. بی شک، شمابا بسیاری از سرفصل های این تغییرات آشنایی دارید. زیراجزئی از دانستنی های ضروری برای داشتن هر وب سایتی هستند. دراین مقاله تلاش میشود هر آن چه رانمی دانید، بیاموزید.

تمرکز فعالیت های خودرا روی آن چه کاربران میخواهند، قرار دهید. زیرا در موتور های جستجوگر گوگل، کاربران بدنبال شما هستند. در واقع سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل نشان دهنده ی سریعتر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر است. به یاد داشته باشید که تلاش اصلی خودرا روی نیاز کاربران خود قراردهید.

مادر این مقاله وب سایتی رابه عنوان نمونه، مثال می زنیم. امکان دارد که محتوای وب سایت شمابا وب سایت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل های آموزشی برای تمامی وب سایت ها باهرگونه محتوایی کاربرددارند.

امیدوارهستیم که این مقاله بتواند به شماایده های نوینی درمورد بهبود و ارتقای رتبه ی وب سایت تان بدهد.

این مقاله به صورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


استفاده از متاتگ description


بهبود دادن ساختار سایت


بهبود دادن ساختار URL


آسان سازی وبگردی سایت


سئو و بهینه سازی محتوا


ارائه سرویس و محتوای با کیفیت


نوشتن بهتر لینک ها


بهینه سازی و سئو تصاویر وب سایت


استفاده مناسب از تگ های هدر


کار کردن با Crawler


استفاده موثر از robots.txt


آشنایی با rel="nofollow" برای لینکها در وب سایت


بهینه سازی و سئو در تلفن های همراه


معرفی کردن وب سایتهای مخصوص موبایل به گوگل


راهنمایی کردن کاربران تلفن همراه به طور دقیق


آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


ارتقای سایتتان با روشهای درست


استفاده از ابزارهای رایگان وب مسترها




یادداشت: ربات های گوگل هرروز و هرشب و بدون توقف برای ایندکس کردن وب سایت ها در موتور های جستجو گر گوگل، در اینترنت می خزند و محتوای وب سایت ها راجمع آوری می کنند.



برای درک بهترتوضیحات، ما وب سایتی رابه عنوان مثال برای آموزش محتوای این مقاله ایجادکرده ایم. اطلاعات زیربرای آشنایی بیش تر درمورد وب سایت مثال ما می باشد:

نام شرکت: Brandon's Baseball Cards

نام دامین/ وب سایت: brandonsbaseballcards.com

زمینه کاری: فروش کارت های بیس بال تنها به صورت آنلاین، قیمت ها، مقالات، و خبرهای مرتبط

تعداد صفحات: حدود 250 صفحه



بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتور های جستجوگر گوگل تنها روی نتایج جستجوگر اصلی و ارگانیک اثر میگذارد و در نتایج پولی وپرداختی یانتایج اسپانسری که به عنوان گوگل ادورز شناخته میشوند تاثیری چندانی ندارد.



سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


- نشان دادن عنوان صفحه به وسیله استفاده از برچسب ها

برچسب تایتل به کاربران وهم به موتورهای جستجوگر گوگل امکان آشنایی دقیق باعنوان صفحه را می دهد. برچسب title باید بین برچسب head و html قراربگیرد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

برای مثال، میتوانید درشکل رو به رو عنوان وصفحه ی اصلی برای وب سایت فروش کارت های بی سبال راببینید. این عنوان، نام تجاری وسه منطقه ی اصلی رالیست می کند. برای نتایج بهتری شماباید برای هرصفحه از وب سایت عنوان جداگان های ایجادکنید.

- محتوای عنوان صفحه در صفحات جستجوگر گوگل نمایش داده می شوند

اگر مطلب شما در نتایج جستجوگر نشان داده شود، محتوای برچسبِ عنوان معمولا درخط اول نتایج خواهد آمد. نمایش کلمات جستجو شده توسط کاربران در نتایج حاصله بصورت تیره تر خواهدبود. این امکان به کاربران کمک خواهدکرد تا وب سایت مناسب تری بیابد. برای مثال، در شکل زیر

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- کاربری، عبارت baseball cards را برای جستجو وارد می کند. وب سایت ما در نتایج جستجوگر نمایش داده می شود. دقت داشته باشید عبارت جستجو شده پررنگ ترنمایش داده شده است.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت



- اگر کاربران بر روی لینک کلیک نمایید وصفحه ی نمایش داده شود، عنوان وب سایت دربالای تولبار نشان داده خواهدشد.



عنوان وب سایت شما میتواند شامل نام وب سایت/شغل باشد وهمچنین محتوای اطلاعات ضروری و واجب مانند آدرس یانوع کار هم شود.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- کاربران زمانی که عبارت rarest baseball cards را جستجو می کنند. صفحه ای از وب سایت که محتوای عباراتی که جستجو شده می باشد، درنتایج مشاهده می شود.



لغت نامه:

موتورهای جستجو گر گوگل: عملکرد کامپیوتر که درمیان داده های در دسترس دراینترنت بااستفاده از کلمات و عبارات کلیدی یاعبارات مشخص شده، جستجو می نماید.

تگ Head:

یک نوع المنتی است که قسمت هدر اسناد اچ تی ام ال رامشخص می کند. محتوای این تگ در مرورگر نمایش داده نمی شوند.

HTML:

HTML مخفف کلمات Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن میباشد. زبانی میباشد که برای شرح صفحات واسناد تحت وب مورداستفاده قرار می گیرند. این زبان المنت های ساده وپایه تحت وب را تعیین می کندکه شامل اسناد، متن ها، هایپرلینک ها وتصاویر می باشد که درآن جاسازی می شود.

Search Query:

یک یاچند کلمه که کاربران آن را برای جستجو در موتورهای جستجوگر گوگل برای انجام عملیات جستجو وارد می نمایند.

بهترین راهکار


- توضیح دقیق محتوای صفحه

عنوانی راانتخاب نماییدکه با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد.

یادداشت: عنوان صفحه یکی ازگزینه های بسیار مهم در عملیات بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.

بپرهیزید از ...

1. انتخاب عناوینی که هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت ندارند

2. استفاده از عنوان های مبهم ونا مفهوم مانند NEW Page 1 یا Untitled



به ازای هرصفحه ای عناوین منحصر به فردی انتخاب نمایید:

هر کدام از صفحات وب سایت شماباید برچسب جداگانه داشته باشند تا به گوگل در مجزاکردن صفحات وب سایت کمک نمایند.



بپرهیزید از ...

استفاده کردن تنهااز یک برچسب برای تمامی صفحات وب سایت



استفاده از عنوان های کوتاه وتوصیفی

عنوان ها درعین مختصر و کوتاه بودن میتوانند اطلاعات را هم منتقل نمایند. اگر عناوین ها بیش ازحد طولانی باشد، گوگل فقط بخشی از آن ها را نشان خواهدداد.



بپرهیزید از ...

1. استفاده از عنوان های بسیار طولانی

2. استفاده از عبارات و کلمه های کلیدی غیرضروری در برچسب ها

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت

استفاده از متاتگ description


- برای هر صفحه ای میتوان گفت از عبارت ها و کلمه ها مختصر شده استفاده کرد

استفاده از برچسب های توصیفی در عین مختصر و کوتاه بودن، به موتور های جستجوگر گوگل کمک میکند تا از موضوع وب سایت شما آگاه شوند. به عنوان مثال برچسب روبه رو خلاص های از عملکرد وب سایت راارائه می دهد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- در متاتگ دسکریپشن معمولا خلاصه ای از اطلاعات مفید وب سایت قرار میگیرد.

ازآن جایی که عناوین یاصفحه ها معمولا شامل چندین کلمه یا یک عبارات و کلمات کوتاه می باشد، برچسب توصیفی صفحه باید شامل یک یادو جمله ویا یک پاراگراف کوتاه ومختصرباشد. Google Webmaster Tools بخشی به نام content analysis section ایجادکرده تابه شما دریافتن نامناسب بودن، کوتاه بودن ویاطولانی بودن برچسبی که واردکرده اید، کمک نماید. برچسب توصیفی مابین برچسب HTML و head قرار می گیرند.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- زمانی که کاربران عبارت baseball cards راجستجو کرده اند. صفحه ی اول به عناوین نتایج جستجو برایشان نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می نماییدهمان اطلاعاتی که درقسمت متاتگ دسکریپشن درج کرده بودیم توسط موتورهای جستجوگر گوگل به نمایش گذاشته شده است.

- مزیت استفاده کردن از تگ یا برچسب بهای توصیفی چیست؟

علت با اهمیت ومهم بودن استفاده کردن از برچسب بهای توصیفی این است که گوگل احتمالا ازآن ها به عنوان یک راه میان بر به وب سایت شمااستفاده می نمایند. البته اگرعبارتی که کاربر در موتورهای جستجوگر گوگل وارد می نماید، عینا در صفحه ی شماباشد، دیگر ازاین راه های میان براستفاده نمیکند. البته امکان دارد گوگل از توضیح وب سایتتان که قبلا درقسمت OpenDirectory Project وارد کرده اید، استفاده نماید. استفاده کردن از برچسب های توصیفی همیشه به شماکمک خواهند کرد تااگر گوگل نتوانست بخش یاعبارت های متناسبی با عبارت جستجو شده توسط کاربران رابیابد، ازآن استفاده نماید.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت



- یک کاربر عبارت rarest baseball cards راجستجو کرده است. یکیدیگر از صفحات وب سایت به عنوان نتایج جستجوگر برایش نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می نماییداطلاعات متاتگ دسکریپشن خاص خودش به نمایش گذاشته شده است.

کلمات میانبر درصورت وجودداشتن در نتایج جستجوی کاربر bold خواهندبود که باعث میشود کاربران به این نتیجه برسند که آیا وب سایت شمابا جستجوی اومتناسب است یاخیر. در زیر مثالی از برچسبی توصیفی آورده ایم که در صفحات میانی یک مقاله در وب سایت قرارگرفته است.



لغت نامه:

میانبر یا snippet :متنی که در زیر لینک جستجوشده توسط موتورهای جستجوگر گوگل نمایش داده می شود. به آن

خلاصه ی صفحه هم گفته می شودمیگویند.

(Open Directory Project (ODP:

بزرگترین دایرکتوری وب

Domain:

یک نام یا آدرس اینترنتی که یک مکان درکامپیوتر یاشبکه را نشان می دهند.

بهترین راهکار



- خلاصه کردن بادقت محتوای صفحه

توضیحاتی ازصفحه بنویسید که در عین جالب بودن، حاوی اطلاعاتی باشدکه کاربران در جستجوی آن است. این توضیح بصورت میانبر یا snippet عمل خواهندکرد و در نتایج جستجوگر نشان داده خواهندشد.

بپرهیزید از:

1. نوشتن توضیحی که ارتباطی با محتوای صفحه ندارد

2. نوشتن توصیف های کلی همانند وب سایت مرتبط با بیسبال یااین یک وب سایت است

3. استفاده کردن فقط از کلمات وعبارات کلیدی

4. کپی کردن تمام محتوای وب سایت به جای برچسب توصیفی



- از توضیح مجزا برای هر صفحه ای استفاده نمایید

نوشتن توضیح مجزابرای هر صفحه ای به کاربران و گوگل در جستجوها مخصوصا زمانی که چندین صفحه در نتایج جستجوگر از وب سایت شما بیاید، کمک می کند.

بپرهیزید از:

استفاده تنها ازیک برچسب توصیفی برای تمامی صفحات وب سایت



یادداشت: از برچسب ها ی توصیفی باتوضیحی استفاده نمایید تا به کاربران و موتور های جستجوگر گوگل امکان این رابدهید که تااز محتوای وب سایت تان آگاه شوند.

بهبود دادن ساختار وب سایت


بهبود دادن ساختار لینک ها


- url به راحتی محتوای اطلاعات رامنتقل می نماید

بهبوددادن ساختار URL وب سایت شما URLهای ساده وقابل فهم اطلاعات و محتوا رابراحتی انتقال می دهند ایجاددسته بندی توصیفی و اسامی هر صفحه ای نه تنهاباعث سامان دهی اطلاعات در وب سایت شما میشود بلکه به موتورهای جستجوگر گوگل دریافتن سریعتر وب سایت شما ویاصفحاتی از وب سایت کمک میکند . همچنین اینکار به کسانی که قصد دارند وب سایت شمارا لینک کنند کمک بسیاری خواهند کرد urlهای طولانی باعث جذب کمتر بازدید کننده میشود URL هایی همانند شکل روبه رو باعث سردرگمی کاربران شده وبرای بازدید کنندگان نامناسب میباشند. همچنین کاربران ممکن است فرض کند که بخش هایی از URL غیرضروری می باشد ودرصورت لینک کردن وب سایت، قسمت هایی ازآن را آگاهانه یا ناآگاهانه حذف نماید ودر اینصورت لینک شمادیگر کار نخواهدکرد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- یک url دریک صفحه وب سایت که کاربران بسیار به سختی می تواند آن رابه خاطر بسپارد.

اگر URL شماحاوی کلمات وعبارات مناسب باشد، اطلاعات بیشتری را برای کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل فراهم می شود. (ازاسامی عجیب وغریب استفاده نکنید)

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- دراین تصویر ازعبارات مربوط به وب سایت در لینک استفاده شده ، اینکار هم برای کاربران وهم برای موتورهای جستجوگر گوگل برای زودتر رسیدن به نتیجه کمک میکند.

کلمات وعبارات مشخص شده درشکل به کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل کمک میکند تا ازمحتوای صفحه قبل از باز کردن لینک آگاه شوند.

پایان قسمت اول، ادامه مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.



بسمه تعالی

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت1


مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google

Search Engine Optimization - Starter Guide


گـــــــوگـــــــل



بهینه سازی و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل - راهنمای مقدماتی گوگل



به راهنمای مقدماتی سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت موتور های جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدا این مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شد ولی، بعدابه این نتیجه رسیدیم که برای آن دسته از وب مسترانی که آشنایی چندانی با سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت وافزایش ترافیک وب سایت ندارند، نیز موثر و مفیداست. البته انتظارنداشته باشیدکه این مقاله اسرار ارتقای ناگهانی رتبه ی وب سایت تان رادر نتایج جستجوگر گوگل فاش کند. امابه شما اطمینان میدهیم پیروی از روشهای عنوان شده دراین مقاله راه را برای موتور های جستجوگر گوگل دریافتن، ایندکس کردن وافزایش رتبه وب سایت شما بسیار آسان تر وراحت تر میکند.

بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل دراصل به معنی ایجادتغییرات کوچکی در وب سایت شمااست. شایداین تغییرات کوچک به تنهایی چندان ارزشی نداشته باشند اما درمجموع آن ها، تاثیر بسیار چشم گیری در رتبه ی وب سایت شما در موتور های جستجوگر گوگل خواهند داشت. بی شک، شمابا بسیاری از سرفصل های این تغییرات آشنایی دارید. زیراجزئی از دانستنی های ضروری برای داشتن هر وب سایتی هستند. دراین مقاله تلاش میشود هر آن چه رانمی دانید، بیاموزید.

تمرکز فعالیت های خودرا روی آن چه کاربران میخواهند، قرار دهید. زیرا در موتور های جستجوگر گوگل، کاربران بدنبال شما هستند. در واقع سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل نشان دهنده ی سریعتر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر است. به یاد داشته باشید که تلاش اصلی خودرا روی نیاز کاربران خود قراردهید.

مادر این مقاله وب سایتی رابه عنوان نمونه، مثال می زنیم. امکان دارد که محتوای وب سایت شمابا وب سایت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل های آموزشی برای تمامی وب سایت ها باهرگونه محتوایی کاربرددارند.

امیدوارهستیم که این مقاله بتواند به شماایده های نوینی درمورد بهبود و ارتقای رتبه ی وب سایت تان بدهد.

این مقاله به صورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


استفاده از متاتگ description


بهبود دادن ساختار سایت


بهبود دادن ساختار URL


آسان سازی وبگردی سایت


سئو و بهینه سازی محتوا


ارائه سرویس و محتوای با کیفیت


نوشتن بهتر لینک ها


بهینه سازی و سئو تصاویر وب سایت


استفاده مناسب از تگ های هدر


کار کردن با Crawler


استفاده موثر از robots.txt


آشنایی با rel="nofollow" برای لینکها در وب سایت


بهینه سازی و سئو در تلفن های همراه


معرفی کردن وب سایتهای مخصوص موبایل به گوگل


راهنمایی کردن کاربران تلفن همراه به طور دقیق


آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


ارتقای سایتتان با روشهای درست


استفاده از ابزارهای رایگان وب مسترها




یادداشت: ربات های گوگل هرروز و هرشب و بدون توقف برای ایندکس کردن وب سایت ها در موتور های جستجو گر گوگل، در اینترنت می خزند و محتوای وب سایت ها راجمع آوری می کنند.



برای درک بهترتوضیحات، ما وب سایتی رابه عنوان مثال برای آموزش محتوای این مقاله ایجادکرده ایم. اطلاعات زیربرای آشنایی بیش تر درمورد وب سایت مثال ما می باشد:

نام شرکت: Brandon's Baseball Cards

نام دامین/ وب سایت: brandonsbaseballcards.com

زمینه کاری: فروش کارت های بیس بال تنها به صورت آنلاین، قیمت ها، مقالات، و خبرهای مرتبط

تعداد صفحات: حدود 250 صفحه



بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتور های جستجوگر گوگل تنها روی نتایج جستجوگر اصلی و ارگانیک اثر میگذارد و در نتایج پولی وپرداختی یانتایج اسپانسری که به عنوان گوگل ادورز شناخته میشوند تاثیری چندانی ندارد.



سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


- نشان دادن عنوان صفحه به وسیله استفاده از برچسب ها

برچسب تایتل به کاربران وهم به موتورهای جستجوگر گوگل امکان آشنایی دقیق باعنوان صفحه را می دهد. برچسب title باید بین برچسب head و html قراربگیرد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

برای مثال، میتوانید درشکل رو به رو عنوان وصفحه ی اصلی برای وب سایت فروش کارت های بی سبال راببینید. این عنوان، نام تجاری وسه منطقه ی اصلی رالیست می کند. برای نتایج بهتری شماباید برای هرصفحه از وب سایت عنوان جداگان های ایجادکنید.

- محتوای عنوان صفحه در صفحات جستجوگر گوگل نمایش داده می شوند

اگر مطلب شما در نتایج جستجوگر نشان داده شود، محتوای برچسبِ عنوان معمولا درخط اول نتایج خواهد آمد. نمایش کلمات جستجو شده توسط کاربران در نتایج حاصله بصورت تیره تر خواهدبود. این امکان به کاربران کمک خواهدکرد تا وب سایت مناسب تری بیابد. برای مثال، در شکل زیر

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- کاربری، عبارت baseball cards را برای جستجو وارد می کند. وب سایت ما در نتایج جستجوگر نمایش داده می شود. دقت داشته باشید عبارت جستجو شده پررنگ ترنمایش داده شده است.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت



- اگر کاربران بر روی لینک کلیک نمایید وصفحه ی نمایش داده شود، عنوان وب سایت دربالای تولبار نشان داده خواهدشد.



عنوان وب سایت شما میتواند شامل نام وب سایت/شغل باشد وهمچنین محتوای اطلاعات ضروری و واجب مانند آدرس یانوع کار هم شود.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- کاربران زمانی که عبارت rarest baseball cards را جستجو می کنند. صفحه ای از وب سایت که محتوای عباراتی که جستجو شده می باشد، درنتایج مشاهده می شود.



لغت نامه:

موتورهای جستجو گر گوگل: عملکرد کامپیوتر که درمیان داده های در دسترس دراینترنت بااستفاده از کلمات و عبارات کلیدی یاعبارات مشخص شده، جستجو می نماید.

تگ Head:

یک نوع المنتی است که قسمت هدر اسناد اچ تی ام ال رامشخص می کند. محتوای این تگ در مرورگر نمایش داده نمی شوند.

HTML:

HTML مخفف کلمات Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن میباشد. زبانی میباشد که برای شرح صفحات واسناد تحت وب مورداستفاده قرار می گیرند. این زبان المنت های ساده وپایه تحت وب را تعیین می کندکه شامل اسناد، متن ها، هایپرلینک ها وتصاویر می باشد که درآن جاسازی می شود.

Search Query:

یک یاچند کلمه که کاربران آن را برای جستجو در موتورهای جستجوگر گوگل برای انجام عملیات جستجو وارد می نمایند.

بهترین راهکار


- توضیح دقیق محتوای صفحه

عنوانی راانتخاب نماییدکه با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد.

یادداشت: عنوان صفحه یکی ازگزینه های بسیار مهم در عملیات بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.

بپرهیزید از ...

1. انتخاب عناوینی که هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت ندارند

2. استفاده از عنوان های مبهم ونا مفهوم مانند NEW Page 1 یا Untitled



به ازای هرصفحه ای عناوین منحصر به فردی انتخاب نمایید:

هر کدام از صفحات وب سایت شماباید برچسب جداگانه داشته باشند تا به گوگل در مجزاکردن صفحات وب سایت کمک نمایند.



بپرهیزید از ...

استفاده کردن تنهااز یک برچسب برای تمامی صفحات وب سایت



استفاده از عنوان های کوتاه وتوصیفی

عنوان ها درعین مختصر و کوتاه بودن میتوانند اطلاعات را هم منتقل نمایند. اگر عناوین ها بیش ازحد طولانی باشد، گوگل فقط بخشی از آن ها را نشان خواهدداد.



بپرهیزید از ...

1. استفاده از عنوان های بسیار طولانی

2. استفاده از عبارات و کلمه های کلیدی غیرضروری در برچسب ها

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت

استفاده از متاتگ description


- برای هر صفحه ای میتوان گفت از عبارت ها و کلمه ها مختصر شده استفاده کرد

استفاده از برچسب های توصیفی در عین مختصر و کوتاه بودن، به موتور های جستجوگر گوگل کمک میکند تا از موضوع وب سایت شما آگاه شوند. به عنوان مثال برچسب روبه رو خلاص های از عملکرد وب سایت راارائه می دهد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- در متاتگ دسکریپشن معمولا خلاصه ای از اطلاعات مفید وب سایت قرار میگیرد.

ازآن جایی که عناوین یاصفحه ها معمولا شامل چندین کلمه یا یک عبارات و کلمات کوتاه می باشد، برچسب توصیفی صفحه باید شامل یک یادو جمله ویا یک پاراگراف کوتاه ومختصرباشد. Google Webmaster Tools بخشی به نام content analysis section ایجادکرده تابه شما دریافتن نامناسب بودن، کوتاه بودن ویاطولانی بودن برچسبی که واردکرده اید، کمک نماید. برچسب توصیفی مابین برچسب HTML و head قرار می گیرند.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- زمانی که کاربران عبارت baseball cards راجستجو کرده اند. صفحه ی اول به عناوین نتایج جستجو برایشان نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می نماییدهمان اطلاعاتی که درقسمت متاتگ دسکریپشن درج کرده بودیم توسط موتورهای جستجوگر گوگل به نمایش گذاشته شده است.

- مزیت استفاده کردن از تگ یا برچسب بهای توصیفی چیست؟

علت با اهمیت ومهم بودن استفاده کردن از برچسب بهای توصیفی این است که گوگل احتمالا ازآن ها به عنوان یک راه میان بر به وب سایت شمااستفاده می نمایند. البته اگرعبارتی که کاربر در موتورهای جستجوگر گوگل وارد می نماید، عینا در صفحه ی شماباشد، دیگر ازاین راه های میان براستفاده نمیکند. البته امکان دارد گوگل از توضیح وب سایتتان که قبلا درقسمت OpenDirectory Project وارد کرده اید، استفاده نماید. استفاده کردن از برچسب های توصیفی همیشه به شماکمک خواهند کرد تااگر گوگل نتوانست بخش یاعبارت های متناسبی با عبارت جستجو شده توسط کاربران رابیابد، ازآن استفاده نماید.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت



- یک کاربر عبارت rarest baseball cards راجستجو کرده است. یکیدیگر از صفحات وب سایت به عنوان نتایج جستجوگر برایش نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می نماییداطلاعات متاتگ دسکریپشن خاص خودش به نمایش گذاشته شده است.

کلمات میانبر درصورت وجودداشتن در نتایج جستجوی کاربر bold خواهندبود که باعث میشود کاربران به این نتیجه برسند که آیا وب سایت شمابا جستجوی اومتناسب است یاخیر. در زیر مثالی از برچسبی توصیفی آورده ایم که در صفحات میانی یک مقاله در وب سایت قرارگرفته است.



لغت نامه:

میانبر یا snippet :متنی که در زیر لینک جستجوشده توسط موتورهای جستجوگر گوگل نمایش داده می شود. به آن

خلاصه ی صفحه هم گفته می شودمیگویند.

(Open Directory Project (ODP:

بزرگترین دایرکتوری وب

Domain:

یک نام یا آدرس اینترنتی که یک مکان درکامپیوتر یاشبکه را نشان می دهند.

بهترین راهکار



- خلاصه کردن بادقت محتوای صفحه

توضیحاتی ازصفحه بنویسید که در عین جالب بودن، حاوی اطلاعاتی باشدکه کاربران در جستجوی آن است. این توضیح بصورت میانبر یا snippet عمل خواهندکرد و در نتایج جستجوگر نشان داده خواهندشد.

بپرهیزید از:

1. نوشتن توضیحی که ارتباطی با محتوای صفحه ندارد

2. نوشتن توصیف های کلی همانند وب سایت مرتبط با بیسبال یااین یک وب سایت است

3. استفاده کردن فقط از کلمات وعبارات کلیدی

4. کپی کردن تمام محتوای وب سایت به جای برچسب توصیفی



- از توضیح مجزا برای هر صفحه ای استفاده نمایید

نوشتن توضیح مجزابرای هر صفحه ای به کاربران و گوگل در جستجوها مخصوصا زمانی که چندین صفحه در نتایج جستجوگر از وب سایت شما بیاید، کمک می کند.

بپرهیزید از:

استفاده تنها ازیک برچسب توصیفی برای تمامی صفحات وب سایت



یادداشت: از برچسب ها ی توصیفی باتوضیحی استفاده نمایید تا به کاربران و موتور های جستجوگر گوگل امکان این رابدهید که تااز محتوای وب سایت تان آگاه شوند.

بهبود دادن ساختار وب سایت


بهبود دادن ساختار لینک ها


- url به راحتی محتوای اطلاعات رامنتقل می نماید

بهبوددادن ساختار URL وب سایت شما URLهای ساده وقابل فهم اطلاعات و محتوا رابراحتی انتقال می دهند ایجاددسته بندی توصیفی و اسامی هر صفحه ای نه تنهاباعث سامان دهی اطلاعات در وب سایت شما میشود بلکه به موتورهای جستجوگر گوگل دریافتن سریعتر وب سایت شما ویاصفحاتی از وب سایت کمک میکند . همچنین اینکار به کسانی که قصد دارند وب سایت شمارا لینک کنند کمک بسیاری خواهند کرد urlهای طولانی باعث جذب کمتر بازدید کننده میشود URL هایی همانند شکل روبه رو باعث سردرگمی کاربران شده وبرای بازدید کنندگان نامناسب میباشند. همچنین کاربران ممکن است فرض کند که بخش هایی از URL غیرضروری می باشد ودرصورت لینک کردن وب سایت، قسمت هایی ازآن را آگاهانه یا ناآگاهانه حذف نماید ودر اینصورت لینک شمادیگر کار نخواهدکرد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- یک url دریک صفحه وب سایت که کاربران بسیار به سختی می تواند آن رابه خاطر بسپارد.

اگر URL شماحاوی کلمات وعبارات مناسب باشد، اطلاعات بیشتری را برای کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل فراهم می شود. (ازاسامی عجیب وغریب استفاده نکنید)

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- دراین تصویر ازعبارات مربوط به وب سایت در لینک استفاده شده ، اینکار هم برای کاربران وهم برای موتورهای جستجوگر گوگل برای زودتر رسیدن به نتیجه کمک میکند.

کلمات وعبارات مشخص شده درشکل به کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل کمک میکند تا ازمحتوای صفحه قبل از باز کردن لینک آگاه شوند.

پایان قسمت اول، ادامه مقاله بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل را در قسمت بعدی در بخش مقالات بخوانید.



بسمه تعالی

بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل- قسمت1


مقاله راهنمای مقدماتی گوگل- بهینه سازی و سئو وب سایت درموتورهای جستجوگر-راهنمای مقدماتی گوگل ادامه دارد.

google

Search Engine Optimization - Starter Guide


گـــــــوگـــــــل



بهینه سازی و سئو وب سایت ها در موتورهای جستجوگر گوگل - راهنمای مقدماتی گوگل



به راهنمای مقدماتی سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت موتور های جستجوگر گوگل خوش آمدید.

ابتدا این مقاله برای کمک به تیم گوگل نوشته شد ولی، بعدابه این نتیجه رسیدیم که برای آن دسته از وب مسترانی که آشنایی چندانی با سئو وب سایت  و بهینه سازی وب سایت وافزایش ترافیک وب سایت ندارند، نیز موثر و مفیداست. البته انتظارنداشته باشیدکه این مقاله اسرار ارتقای ناگهانی رتبه ی وب سایت تان رادر نتایج جستجوگر گوگل فاش کند. امابه شما اطمینان میدهیم پیروی از روشهای عنوان شده دراین مقاله راه را برای موتور های جستجوگر گوگل دریافتن، ایندکس کردن وافزایش رتبه وب سایت شما بسیار آسان تر وراحت تر میکند.

بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل دراصل به معنی ایجادتغییرات کوچکی در وب سایت شمااست. شایداین تغییرات کوچک به تنهایی چندان ارزشی نداشته باشند اما درمجموع آن ها، تاثیر بسیار چشم گیری در رتبه ی وب سایت شما در موتور های جستجوگر گوگل خواهند داشت. بی شک، شمابا بسیاری از سرفصل های این تغییرات آشنایی دارید. زیراجزئی از دانستنی های ضروری برای داشتن هر وب سایتی هستند. دراین مقاله تلاش میشود هر آن چه رانمی دانید، بیاموزید.

تمرکز فعالیت های خودرا روی آن چه کاربران میخواهند، قرار دهید. زیرا در موتور های جستجوگر گوگل، کاربران بدنبال شما هستند. در واقع سئو وب سایت و بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجوگر گوگل نشان دهنده ی سریعتر وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجوگر است. به یاد داشته باشید که تلاش اصلی خودرا روی نیاز کاربران خود قراردهید.

مادر این مقاله وب سایتی رابه عنوان نمونه، مثال می زنیم. امکان دارد که محتوای وب سایت شمابا وب سایت مثال ما متفاوت باشداما سرفصل های آموزشی برای تمامی وب سایت ها باهرگونه محتوایی کاربرددارند.

امیدوارهستیم که این مقاله بتواند به شماایده های نوینی درمورد بهبود و ارتقای رتبه ی وب سایت تان بدهد.

این مقاله به صورت تخصصی توسط تیم فنی گروه وب سایت وان ترجمه و تفسیر شده است.


فهرست مطالب:

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


استفاده از متاتگ description


بهبود دادن ساختار سایت


بهبود دادن ساختار URL


آسان سازی وبگردی سایت


سئو و بهینه سازی محتوا


ارائه سرویس و محتوای با کیفیت


نوشتن بهتر لینک ها


بهینه سازی و سئو تصاویر وب سایت


استفاده مناسب از تگ های هدر


کار کردن با Crawler


استفاده موثر از robots.txt


آشنایی با rel="nofollow" برای لینکها در وب سایت


بهینه سازی و سئو در تلفن های همراه


معرفی کردن وب سایتهای مخصوص موبایل به گوگل


راهنمایی کردن کاربران تلفن همراه به طور دقیق


آنالیز کردن و ارتقا دادن وب سایت


ارتقای سایتتان با روشهای درست


استفاده از ابزارهای رایگان وب مسترها




یادداشت: ربات های گوگل هرروز و هرشب و بدون توقف برای ایندکس کردن وب سایت ها در موتور های جستجو گر گوگل، در اینترنت می خزند و محتوای وب سایت ها راجمع آوری می کنند.



برای درک بهترتوضیحات، ما وب سایتی رابه عنوان مثال برای آموزش محتوای این مقاله ایجادکرده ایم. اطلاعات زیربرای آشنایی بیش تر درمورد وب سایت مثال ما می باشد:

نام شرکت: Brandon's Baseball Cards

نام دامین/ وب سایت: brandonsbaseballcards.com

زمینه کاری: فروش کارت های بیس بال تنها به صورت آنلاین، قیمت ها، مقالات، و خبرهای مرتبط

تعداد صفحات: حدود 250 صفحه



بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت ها در موتور های جستجوگر گوگل تنها روی نتایج جستجوگر اصلی و ارگانیک اثر میگذارد و در نتایج پولی وپرداختی یانتایج اسپانسری که به عنوان گوگل ادورز شناخته میشوند تاثیری چندانی ندارد.



سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت


ایجاد دقیق و منحصر به فرد عنوان صفحات


- نشان دادن عنوان صفحه به وسیله استفاده از برچسب ها

برچسب تایتل به کاربران وهم به موتورهای جستجوگر گوگل امکان آشنایی دقیق باعنوان صفحه را می دهد. برچسب title باید بین برچسب head و html قراربگیرد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

برای مثال، میتوانید درشکل رو به رو عنوان وصفحه ی اصلی برای وب سایت فروش کارت های بی سبال راببینید. این عنوان، نام تجاری وسه منطقه ی اصلی رالیست می کند. برای نتایج بهتری شماباید برای هرصفحه از وب سایت عنوان جداگان های ایجادکنید.

- محتوای عنوان صفحه در صفحات جستجوگر گوگل نمایش داده می شوند

اگر مطلب شما در نتایج جستجوگر نشان داده شود، محتوای برچسبِ عنوان معمولا درخط اول نتایج خواهد آمد. نمایش کلمات جستجو شده توسط کاربران در نتایج حاصله بصورت تیره تر خواهدبود. این امکان به کاربران کمک خواهدکرد تا وب سایت مناسب تری بیابد. برای مثال، در شکل زیر

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- کاربری، عبارت baseball cards را برای جستجو وارد می کند. وب سایت ما در نتایج جستجوگر نمایش داده می شود. دقت داشته باشید عبارت جستجو شده پررنگ ترنمایش داده شده است.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت



- اگر کاربران بر روی لینک کلیک نمایید وصفحه ی نمایش داده شود، عنوان وب سایت دربالای تولبار نشان داده خواهدشد.



عنوان وب سایت شما میتواند شامل نام وب سایت/شغل باشد وهمچنین محتوای اطلاعات ضروری و واجب مانند آدرس یانوع کار هم شود.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- کاربران زمانی که عبارت rarest baseball cards را جستجو می کنند. صفحه ای از وب سایت که محتوای عباراتی که جستجو شده می باشد، درنتایج مشاهده می شود.



لغت نامه:

موتورهای جستجو گر گوگل: عملکرد کامپیوتر که درمیان داده های در دسترس دراینترنت بااستفاده از کلمات و عبارات کلیدی یاعبارات مشخص شده، جستجو می نماید.

تگ Head:

یک نوع المنتی است که قسمت هدر اسناد اچ تی ام ال رامشخص می کند. محتوای این تگ در مرورگر نمایش داده نمی شوند.

HTML:

HTML مخفف کلمات Hyper Text Markup Language به معنی زبان نشانه گذاری ابر متن میباشد. زبانی میباشد که برای شرح صفحات واسناد تحت وب مورداستفاده قرار می گیرند. این زبان المنت های ساده وپایه تحت وب را تعیین می کندکه شامل اسناد، متن ها، هایپرلینک ها وتصاویر می باشد که درآن جاسازی می شود.

Search Query:

یک یاچند کلمه که کاربران آن را برای جستجو در موتورهای جستجوگر گوگل برای انجام عملیات جستجو وارد می نمایند.

بهترین راهکار


- توضیح دقیق محتوای صفحه

عنوانی راانتخاب نماییدکه با محتوای صفحه همخوانی داشته باشد.

یادداشت: عنوان صفحه یکی ازگزینه های بسیار مهم در عملیات بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت می باشد.

بپرهیزید از ...

1. انتخاب عناوینی که هیچ ارتباطی با محتوای وب سایت ندارند

2. استفاده از عنوان های مبهم ونا مفهوم مانند NEW Page 1 یا Untitled



به ازای هرصفحه ای عناوین منحصر به فردی انتخاب نمایید:

هر کدام از صفحات وب سایت شماباید برچسب جداگانه داشته باشند تا به گوگل در مجزاکردن صفحات وب سایت کمک نمایند.



بپرهیزید از ...

استفاده کردن تنهااز یک برچسب برای تمامی صفحات وب سایت



استفاده از عنوان های کوتاه وتوصیفی

عنوان ها درعین مختصر و کوتاه بودن میتوانند اطلاعات را هم منتقل نمایند. اگر عناوین ها بیش ازحد طولانی باشد، گوگل فقط بخشی از آن ها را نشان خواهدداد.



بپرهیزید از ...

1. استفاده از عنوان های بسیار طولانی

2. استفاده از عبارات و کلمه های کلیدی غیرضروری در برچسب ها

پایه و اساس بهینه سازی وب سایت و سئو وب سایت

استفاده از متاتگ description


- برای هر صفحه ای میتوان گفت از عبارت ها و کلمه ها مختصر شده استفاده کرد

استفاده از برچسب های توصیفی در عین مختصر و کوتاه بودن، به موتور های جستجوگر گوگل کمک میکند تا از موضوع وب سایت شما آگاه شوند. به عنوان مثال برچسب روبه رو خلاص های از عملکرد وب سایت راارائه می دهد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- در متاتگ دسکریپشن معمولا خلاصه ای از اطلاعات مفید وب سایت قرار میگیرد.

ازآن جایی که عناوین یاصفحه ها معمولا شامل چندین کلمه یا یک عبارات و کلمات کوتاه می باشد، برچسب توصیفی صفحه باید شامل یک یادو جمله ویا یک پاراگراف کوتاه ومختصرباشد. Google Webmaster Tools بخشی به نام content analysis section ایجادکرده تابه شما دریافتن نامناسب بودن، کوتاه بودن ویاطولانی بودن برچسبی که واردکرده اید، کمک نماید. برچسب توصیفی مابین برچسب HTML و head قرار می گیرند.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- زمانی که کاربران عبارت baseball cards راجستجو کرده اند. صفحه ی اول به عناوین نتایج جستجو برایشان نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می نماییدهمان اطلاعاتی که درقسمت متاتگ دسکریپشن درج کرده بودیم توسط موتورهای جستجوگر گوگل به نمایش گذاشته شده است.

- مزیت استفاده کردن از تگ یا برچسب بهای توصیفی چیست؟

علت با اهمیت ومهم بودن استفاده کردن از برچسب بهای توصیفی این است که گوگل احتمالا ازآن ها به عنوان یک راه میان بر به وب سایت شمااستفاده می نمایند. البته اگرعبارتی که کاربر در موتورهای جستجوگر گوگل وارد می نماید، عینا در صفحه ی شماباشد، دیگر ازاین راه های میان براستفاده نمیکند. البته امکان دارد گوگل از توضیح وب سایتتان که قبلا درقسمت OpenDirectory Project وارد کرده اید، استفاده نماید. استفاده کردن از برچسب های توصیفی همیشه به شماکمک خواهند کرد تااگر گوگل نتوانست بخش یاعبارت های متناسبی با عبارت جستجو شده توسط کاربران رابیابد، ازآن استفاده نماید.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت



- یک کاربر عبارت rarest baseball cards راجستجو کرده است. یکیدیگر از صفحات وب سایت به عنوان نتایج جستجوگر برایش نمایش داده شده است. همان گونه که مشاهده می نماییداطلاعات متاتگ دسکریپشن خاص خودش به نمایش گذاشته شده است.

کلمات میانبر درصورت وجودداشتن در نتایج جستجوی کاربر bold خواهندبود که باعث میشود کاربران به این نتیجه برسند که آیا وب سایت شمابا جستجوی اومتناسب است یاخیر. در زیر مثالی از برچسبی توصیفی آورده ایم که در صفحات میانی یک مقاله در وب سایت قرارگرفته است.



لغت نامه:

میانبر یا snippet :متنی که در زیر لینک جستجوشده توسط موتورهای جستجوگر گوگل نمایش داده می شود. به آن

خلاصه ی صفحه هم گفته می شودمیگویند.

(Open Directory Project (ODP:

بزرگترین دایرکتوری وب

Domain:

یک نام یا آدرس اینترنتی که یک مکان درکامپیوتر یاشبکه را نشان می دهند.

بهترین راهکار



- خلاصه کردن بادقت محتوای صفحه

توضیحاتی ازصفحه بنویسید که در عین جالب بودن، حاوی اطلاعاتی باشدکه کاربران در جستجوی آن است. این توضیح بصورت میانبر یا snippet عمل خواهندکرد و در نتایج جستجوگر نشان داده خواهندشد.

بپرهیزید از:

1. نوشتن توضیحی که ارتباطی با محتوای صفحه ندارد

2. نوشتن توصیف های کلی همانند وب سایت مرتبط با بیسبال یااین یک وب سایت است

3. استفاده کردن فقط از کلمات وعبارات کلیدی

4. کپی کردن تمام محتوای وب سایت به جای برچسب توصیفی



- از توضیح مجزا برای هر صفحه ای استفاده نمایید

نوشتن توضیح مجزابرای هر صفحه ای به کاربران و گوگل در جستجوها مخصوصا زمانی که چندین صفحه در نتایج جستجوگر از وب سایت شما بیاید، کمک می کند.

بپرهیزید از:

استفاده تنها ازیک برچسب توصیفی برای تمامی صفحات وب سایت



یادداشت: از برچسب ها ی توصیفی باتوضیحی استفاده نمایید تا به کاربران و موتور های جستجوگر گوگل امکان این رابدهید که تااز محتوای وب سایت تان آگاه شوند.

بهبود دادن ساختار وب سایت


بهبود دادن ساختار لینک ها


- url به راحتی محتوای اطلاعات رامنتقل می نماید

بهبوددادن ساختار URL وب سایت شما URLهای ساده وقابل فهم اطلاعات و محتوا رابراحتی انتقال می دهند ایجاددسته بندی توصیفی و اسامی هر صفحه ای نه تنهاباعث سامان دهی اطلاعات در وب سایت شما میشود بلکه به موتورهای جستجوگر گوگل دریافتن سریعتر وب سایت شما ویاصفحاتی از وب سایت کمک میکند . همچنین اینکار به کسانی که قصد دارند وب سایت شمارا لینک کنند کمک بسیاری خواهند کرد urlهای طولانی باعث جذب کمتر بازدید کننده میشود URL هایی همانند شکل روبه رو باعث سردرگمی کاربران شده وبرای بازدید کنندگان نامناسب میباشند. همچنین کاربران ممکن است فرض کند که بخش هایی از URL غیرضروری می باشد ودرصورت لینک کردن وب سایت، قسمت هایی ازآن را آگاهانه یا ناآگاهانه حذف نماید ودر اینصورت لینک شمادیگر کار نخواهدکرد.

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- یک url دریک صفحه وب سایت که کاربران بسیار به سختی می تواند آن رابه خاطر بسپارد.

اگر URL شماحاوی کلمات وعبارات مناسب باشد، اطلاعات بیشتری را برای کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل فراهم می شود. (ازاسامی عجیب وغریب استفاده نکنید)

سئو وب سایت، بهینه سازی وب سایت، خدمات سئو،سئو سایت،پشتیبانی سئو وب سایت، بررسی سئو وب سایت

- دراین تصویر ازعبارات مربوط به وب سایت در لینک استفاده شده ، اینکار هم برای کاربران وهم برای موتورهای جستجوگر گوگل برای زودتر رسیدن به نتیجه کمک میکند.

کلمات وعبارات مشخص شده درشکل به کاربران و موتورهای جستجوگر گوگل کمک میکند تا ازمحتوای صفحه قبل از باز کردن لینک آگاه شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.