دنیای طراحی وب سایت بسیار متفاوت ،عظیم ،به روز ویا بهتر بگوییم ناشناخته البته برای بسیاری از اشخاصی است که از دانشگاه فارغ التحصیل شدند و به تازه وارد دنیای کار و 0این عرصه از فعالیت شدند.
همانگونه که پیشرفت و تکنولوژی و کشف استعدادها را در این دنیای طراحی وب سایت می بینیم الگوهایی را به طراحان وب سایت پیشنهاد می کنیم .این بازار دنیای طراحی وب سایت شگفت انگیز و متفاوت است.
همانند بسیاری از شغل ها همراه با استرس و مسائل مربوط به همان زمینه است.مسئله شگفت انگیزی که در این مورد مطرح می شود تجربه ای ایست که در این زمینه با استفاده از فعالیت هایی که در دنیای طراحی وب سایت انجام می دهیم به دست آوریم که هم دید ما را تغییر می دهد وهم تفکر عمیق تری را برای ما به وجود می آورد .اهمیتی ندارد که چه افرادی باهوش هستند و چه افرادی نیستند مهم فعالیت وتلاشی که به دست آوردن مهارت دراین دنیای طراحی وب سایت به کار می گیریم.
اولین مسئله این است که باید به دنبال شرکتی باشید که درآن جا مشغول به کار شوید شرکت های بزرگ ومعروفی که میتوانید کار کنید ولی برای شروع کار بهتر است که از شرکت های متوسط تر فعالیت کنید. طراح وب سایت بلافاصله بعد از فارغ التحصیلی تجربه و سابقه ی شغلی ندارند . پس باید برای کسب تجربه و مهارت دراین زمینه نهایت تلاش خود را انجام دهید و خودرا ارتقا دهید و پیشرفت کنید.
همان گونه که گفتیم شما تجربه کار کردن را به دست آورید این تجربه کاری خود را می توانید در نمایندگی ها که طراحان وب سایت بسیار حرفه ای و کاربلد را دارد ومی توانند در طراحی نمونه کار ها و بسیاری از مسائل به شما کمک کنند.
در طراحی وب سایت دقت و جزئی نگری بسیار اهمیت دارد و این باعث حرفه ای و مرتب کار کردن شما می شود . هر فاکتوری که در زمینه طراحی وب سایت استفاده می شود دقیق زیرنظر گرفته می شود. فاکتورهایی که نیز باید دقیق بررسی شود. رزومه کاری، ارتباطات ایمیلی، نمونه کار و پروفایل های شبکه های اجتماعی.
البته در نظر داشته باشید طراحی وب سایت خود را دقیق و بااهمیت دادن به جزئیات انجام دهید. همچنین مکاتبات وارتباطات حرفه ای را فراموش نکنید.
بسیاری از فاکتورهایی که موجب پیشرفت و یا شکست در فرآیند طراحی وب سایت می شود تایپوگرافی است که این موارد از اصلی ترین فاکتورها در طراحی وب سایت می باشد.
بایستی در نظر داشته باشید که چطور از تایپوگرافی در فرآبند های مختلف استفاده کنیدو باخبر هستید که حالت و پیام های هر مدل فونت ها چه مقصودی را کاربران وب سایت می رساند.همچنین به خوانا بودن و فاصله های بین حروف ها و فاصله های بین کلمه ها در طراحی وب سایت دقت کافی را داشته باشید.
شما به عنوان یک طراح وب سایت باید بدانید که کاربران آن وب سایت دارایی های آن هستند و اهمیت بسیاری دارند. راه به دست آوردن این دارایی باید گوش دادن و ارتباط داشتن با کاربران وب سایت است تا شما بتوانید یک طراحی وب سایت عالی با رضایت کامل مشتری داشته باشید.
علاوه بر گوش دادن به موادی که مشتری به شما در طراحی گفته می شود شما بایستی وب سایت را طوری طراحی کنید که باب میل مشتری خود باشد.ممکن است این موارد اتفاق بیفتد که وب سایتی که طراحی میکنید مورد پسند شما نباشد اما در شرکتی که کار میکنید همیشه اولویت با مشتریان آن وب سایت است.
شما باید در این راه تلاش بسیار زیادی کنید تا به یک طراح وب سایت حرفه ای تبدیل شوید که علاوه بر طراحی وب سایت هایی که انجام می دهید بتوانید در طراحی وب سایت عالی هم با سایر افراد همکاری داشته باشید . همچنین شبکه های اجتماعی مهم ترین و اساسی ترین برای اشتراک گذاری و شناساندن شما به عنوان یک طراحی وب سایت است .و می توانید طراحی و پروژه های کاری خود را به کاربران نمایش دهید.
تلاش کنید که در مباحث و جلساتی حضور فعال داشته باشید که در همان حیطه ی کاری خود طراحی وب سایت فعالیت کنید. طراح وب سایت را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید و در مورد اخبار جهان و پروژه ی کاری و تخصصص طراحی وب سایت در جریان باشید و با آنها مشورت کنید. شما با استفاده از این شبکه های اجتماعی با طراحی وب سایت های فوق العاده آشنا می شوید که الگوهاب خوبی برای تجربه کاری شما می شود.
هنگامی که صحبت از الگوهای موجود در طراحی وب سایت می شود بهتراست به روز باشید و از این الگوهای طراحی وب سایت به موقع و درست انتخاب کنید ومتناسب با اهداف خود از طراحی وب سایت خود درنظر بگیرید.
البته همچنین بهتر است که در طراحی وب سایت فاکتورهایی که به کار می بریم جدید و به روز باشد و با پروژه ی کاری خود مطابقت داشته باشد.
فقط به این خاطر نیست که شما به عنوان طراح وب سایت نتوانید مطالب وب سایت خود را تولید کنید. البته شما باید اطلاعات کافی در مورد تغییر دادن مطالب وب سایت و ویرایش آن داشته باشید. بهتر است بدانید که طراحی وب سایت با داشتن تولید محتوای حرفه ای ارزش دارد.
این مطلب موقعی تاثیر گذار است که قصد داشته باشید تنها این فرآیند طراحی وب سایت را به دوش بگیرید. حتما باید به نکات گرامری و نگارشی موجود در مطالب طراحی وب سایت دقت کنید.تا زودتر به نتایجی که از این طراحی وب سایت می خواهید برسید.
شما زمانی در زمینه طراحی وب سایت موفق خواهید بود که برای افرادی که هیچ اطلاعاتی از این تخصص ندارند بتوانید به خوبی شغل خود را توضیح دهید و فرد مقابل آن را را درک کند. اینکه چگونه شما توضیح دهید بسیار اهمیت دارد همین توضیحات میتواند کاربران و البته مدیرعامل شما را قانع کند که از دید شما به طراحی وب سایت نگاه کنند.
هنگامی که صحبت از طراحی وب سایت می شود منطقی و خونسرد باشید و سعی کنید از دید یک فرد عادی به طراحی وب سایت نگاه کنید. همین که بگوییم طراحی وب سایت عالی است کفایت نمی کند توضیحات ما عالی بودن آن را ثابت کند.
افراد برای شروع هر کاری ابتدا آن را روی کاغذ پیاده سازی می کنند بر روی کاغذ به راحتی هر تغییراتی که می خواهند را اعمال کنند. این مورد بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید پروژه ی کاری که می خواهید را روی کاغذ اجرا کنید زمانی که این کار را انجام می دهید درصد اشتباه شما پایین می آید وطراحی وب سایت شما تمیزتر انجام می شود.این مورد را می توانید در هر زمینه کاری کارت ویزیت و بروشور و غیره به راحتی انجام دهید.
هر طراح وب سایت در زمینه کاری خود دارای سبک های متفاوتی هستند این سبک ها می توانند کلاسیک و یا ساده و برای بعضی از آنها به روز باشند. هنگامی که طراحی وب سایت را برای کاربران انجام می دهید اولویت در طراحی وب سایت نظر کاربر در مورد طراحی می باشد شما به گونه ای طراحی وب سایت خود را انجام دهید که با نظر مشتری وب سایت هم عقیده باشد.
در مورد سبکی که در طراحی وب سایت خود در نظر می گیرید باید همیشه سبک انتخابی به روز باشد تا بتواند با طراحی وب سایت شما همخوانی داشته باشد.
بهتر است که در اجتماع شرکت داشته باشید. برای بسیاری از طراحان وب سایت پیش آمده است که اولین تجربه شغلی شان در شهرهای اطراف وبه دور از خانواده ی خود و آشنایان باشد. سعی کنید در اجتماع حضور داشته باشید و روابط اجتماعی خود را قوی کنید.در جامعه حضور یابید.
از این طریق ارتباط هایی را شکل می دهید و با بسیاری از طراحان وب سایت در تماس هستید. تلاش کنید که در بعضی موارد کارهای نیک و پسندیده به صورت رایگان طراحی وب سایت را انجام دهید. گروه هایی نظیر DESIGN FOR DIGNITY یا GRASSROOTS.ORG منابعی و ایده هایی را در این زمینه به شما ارائه می دهند.
در ارگان ها و شرکت های حرفه ای شرکت کنید. با توجه به طراحی که انجام می دهید این عضویت های که دارید متفاوت می تواند باشد.
در ادامه بعضی ازاین ارگان ها وجوددارد:
ADOBE MEETUPS
AIGA
SOCIETY OF PUBLICATION DESIGNERS
ASSOCIATION OF WEB DESIGN PROFESSIONALS
SOCIETY FOR NEWS DESIGN
به دست آوردن جلب اعتماد به عنوان یک طراح وب سایت بسیار مهم است . البته در اوایل سال های کاری شما این اعتماد کردن اهمیت فراوانی دارد. شما باید تلاش کنید که با داشتن کیفیت کار خود معروف شوید همچنین با فرهنگ واخلاق خود و توانایی انجام کار درست این را به دیگران اثبات کنیم.
شما با برخورد عالی و رفتار درست با کاربران و عملکرد صحیح در ادارات وچگونگی اعمال کارها بازخورد شما را در طراحی وب سایت به نمایش می گذارد.
به ندرت می توانید طراحان وب سایت را بیابید که دارای دفترچه از قبل آماده شده نباشند. همیشه یه یاد داشته باشید و سعی کنید در زمینه طراحی وب سایت دستوراتی را حفظ کنید.این دفترچه یک راهنمای عالی برای داشتن ایده های حرفه ای شما است و شما را خلاق می کند.
در آخر بهتر است که خود واقعی خود باشید و فاکتورهای زیادی در زمینه ی طراحی وب سایت وجود دارد،قبل از آن و بعد از آن و در حین انجام کار .
تلاش کنید به فکر کارهایی که پر هیجان و با جذابیت، باشید. در همه کارها هم روزهای خوب وجود دارد و هم روزهای بد. که ما باید تلاش کنیم که روزهای بد تاثیری بر روزهای خوب ما نگذارد. ممکن است در روزهای کاری مواردی باشد خوشایند نباشد،نبایستی این موارد به کار ما لطمه وارد کند. محیط کاری خود را جوری قرار دهید که افراد بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و باهم همکاری داشته باشند.
در اینجا سعی می کنیم به چند نکته از مزایای همکاری با گروه وب سایت وان برای شما عزیزان اشاره کنیم:
سئو وب سایت یا Search Engine Optimization بهینه سازی موتورهای جستجوگر، مجموعه دستور العمل هایی است که وب سایت برای بدست آوردن جایگاه مناسب در نتایج موتورهای جستجوگر رتبه بندی میشود.
به خاطر اینکه وب سایت ما در سرچ موتورهای جستجوگر در صفحات گوگل رتبه بالایی داشته باشد باید حتما با استفاده از اصول و روش های مختلف وب سایت خود را بهینه کنیم .در اصل صفحات وب سایت خود را سئو کنیم. سئو وب سایت از دستور العمل ها وروش های گوناگونی ایجاد شده است که ممکن است اجرا کردن تمام این فاکتورها مشکل وگاهی ناممکن باشد. شما میتوانید با انجام فاکتور های مهم واصلی سئو وب سایت به هدف خود برسید.ما در این مقاله سعی کردیم که بسیاری از مهمترین واساسی ترین فاکتورهای سئو وب سایت را معرفی کنیم.
میتوان گفت که سئو وب سایت شامل 300 قاعده و قانون اصلی می باشد که این روش های اساسی سئو وب سایت که شامل سئو وب سایت داخلی و سئو خارجی وب سایت است دسته بندی کرد. البته هم چنین در یک دسته بندی دیگرنیز میتوان سئو تکنیکال وب سایت و یا همان سئو فنی را که از تکنیک های مهم است قرار داد.
سئو وب سایت به خاطر اینکه یکی از اصلی ترین فاکتور های دیجیتال مارکتینک به حساب می آید از اهمیت ویژه ای برخوردار است.ونیز به همین باعث شده است که رقابت برسر اول بودن در نتایج گوگل زیادتر شود .دقیقا همین مسئله رسیدن به رتبه های بسیار خوب گول را مشکل تر میکند.
همانطور که گفتیم فاکتورهای سئو وب سایت بالای 300 قاعده و قانون اصلی است و عمل کردن به همه آن قوانین امکان پذیر نیست. البته همه ی آن قاعده و قانون های سئو وب سایت واجب نیستند وتنها برروری کیفیت صفحات وب سایت شما موثر هستند. با دانستن این موضوعات گوگل و بسیاری از موتورهای جستجوگر به عوامل اساسی دقت زیادی میکنند وبا درست انجام دادن این فاکتورها وب سایت آنها در مدت زمان کمی به نتایج خوبی برسد.
هممچنان که شما هم مطلع هستید موتورهای جستجوگر والگوریتم های گوگل مدام در حال پیشرفت وبه روز شدن هستند. این آپدیت باعث می شود که بعضی مسائل ویرایش و کم اهمیت شوند وبسیاری دیگر حذف و اضافه شوند. این بسیار اهمیت دارد که شما بتوانید در برابر این به روز شدن به روز بمانید. البته نباید فراموش کرد که انجام دادن بعضی از این عوامل نیازمند داشتن تخصص حرفه ای در زمینه سئو وب سایت است.
با ما همراه باشید تا درادامه بررسی برخی از عامل های مهم سئو وب سایت که برای گوگل و الگوریتم های موتورهای جستجوگرمهم هستند بپردازیم.
از آنجایی که قاعده و قانون های سئو وب سایت از بخش های مختلف تشکیل شده است، لازم می باشد در هر بخش مهمترین قواعد سئو وب سایت را نام برد. در بهینه سازی و سئو داخلی وب سایت موارد زیر مهم هستند:
محتوای یک وب سایت اصلی ترین مورد برای جلب توجه کابران به سمت وب سایت شما است. در حقیقت کاربران برای خواندن و یاد گرفتن به مقالات وب سایت رجوع می کنند، قطعا پس در تولید آن زمان ووقت وهمچنین دقت بسیاری شود. به کار بردن از محتوای مختصر و کوتاه، و تکراری ومنسوخ شده، وایجادد یک محتوای اشتباه و دروغین بار منفی برای وب سایت شما خواهد داشت که این منفی بودن برای رتبه بندی وب سایت شما پیامد خوبی را به دنبال نخواهد داشت. گوگل تولید محتوای که کامل و به روز بیشتراز 1000 کلمه، حرفه ای وغیرکپی باشد را رتبه بسیار ارزشمندی به وب سایتش میدهد.
به جرأت می توان گفت که اصلی ترین عامل در سئو وب سایت عبارات کلیدی به حساب می آیند. به همین خاطر باید جذابترین و بهترین عبارات کلیدی را برای وب سایت خود در نظر بگیرید. شما باید به این نکته هم توجه کنید که این عباراتی که استفاده می کنید حتما باید با حیطه ی کاری شما مرتبط باشد. عبارات کلید ی اینگونه تعریف کرد که همان کلماتی هستند که مخاطبان برای جستجو کردن مطلبی در وب سایت شما استفاده می کنند. شما باید در یک وب سایت در جاهای مختلف آن از عبارات کلیدی استفاده کنید.
که عبارت است از:
از اساسی ترین عوامل برای به دست آوردن رتبه عالی هستند. ازاین تگ برای توضیح دادن محتوای صفحات وب سایت وموتورهای جستجوگر برای نشان دادن عناوین اصلی نتایج جستجو استفاده می شود. استفاده عبارت کلیدی در موتورهای جستجوگر نشان می دهد که صفحه در چه رتبه ای قرار گرفته است.برای داشتن نتایج بهتر در موتورهای جستجوگر باید کلمات کلیدی رادر ابتدای تگ عنوان قرار دهید. صفحه های وب سایتی که این گونه بهینه شدند رتبه بالاتری نسبت به صفحه هایی که کلمات کلیدی رابه انتهای برچسب عنوان چسبیده اند را دارند.
در سئو وب سایت متاتگ توضیحات اهمیت بسیاری نخواهند داشت ولی به طور غیر معمول در رتبه موثر هستند. زیرا برای کلیک شدن توسط مخاطبان نتایج موتورهای جستجوگر مهم هستند.اضافه کردن کلمات کلیدی در توضیحات متا درک صفخات وب سایت را برای کاربران وموتورهای جستجوگر راحت تر می کند.
تگ H1 : هر یک از صفحات وب سایت عناوینی دارند که مفهوم محتوای خود را می رسانند. همچنین به کاربردن عبارات کلیدی در تگ هدرهم برای درک کاربران وهم برای موتورهای جستجوگر مهم هست.
همان طور که می دانید محتوای یک وب سایت پایه و اساس آن وب سایت است. در ساخت یک محتوا حتما باید از کلمه ها وجملات کلیدی درست وصحیح و دقیق استاده کنیم. قبلا صفحه های اینترنت پراز عبارات کلیدی بودند که درست در جای خود در متن قرار نگرفته بودند. این روش ابتدا موجب دیده شدن وتوجه گوگل به وب سایت ها می شد ولی بعد از مدتی این کار یکی از موارد سئو کلاه سیاه شناخته شد. زیرا که موجب میشود که محتوا تکراری وغیرقابل خواندن شود بهتر است برای به دست آوردن رتبه در گوگل از عبارات وکلمات کلیدی وهم معنی آن ها استفاده شود.
به کاربردن از کلمات کلیدی در آدرس دهی صفحه ها تاثیر به سزایی در رتبه بندی وب سایت شما دارد.
یکی از عواملی که موجب ایندکس شدن سریع صفحه های وب سایت میشود، پیوند دهی داخلی وب سایت است. شما میتوانید هدر وب سایتت خود کلمات وعبارات کلیدی در متن خود را به صفحه های مرتبط با خودش لینک کنید. این روش هم در رتبه گرفتن تاثیر دارد هم موجب میشود که خزنده های گوگل و کاربر از صفحه های دیگر وب سایت استفاده کنند.
لینک دادن خارجی هم در صفحه های وب سایت موجب افزایش اعتبار صفحه های وب سایت میشود. هم این را در نظر داشته باشید که زیاد این کار را تکرارنکنید.
همچنین شما میتوانید از عکس ها و ویدئوها درمحتوای خود به کار ببرید تا هم صفحات وب سایت شما جذابتر شود وهم برای رتبه بندی موثر باشد. برای انجام این کار از عکس ها و ویدئوهایی به روز که خودتان آن راتهیه کرده اید وبا محتوای مرتبط است را به کار ببرید. البته هم می توانید در قسمت توضیح های مربط به عکس وفیلم از عبارات کلیدی استفاده نمایید. در هنگام استفاده ازفایلهای چندرسانه ای حتما حجم آن هارا تا جایی که ممکن است بدون پایین آمدن کیفیتشان ، کم کنید. اینکار موجب می شود که سرعت بارگذاری در وب سایت شما بهتر شود.
بعضی از عوامل مربوط به زیر ساخت بهینه کردن وب سایت هستند که میتواند بر کیفیت وب سایت هم موثر باشد. از اصلی ترین عوامل سئو فنی وب سایت به موارد زیر اشاره می کنیم:
همیشه به این موضوع اشاره کردیم که سرعت بارگذاری صفحات وب سایت برای کاربر بسیار اهمیت دارد چون که اکثر افراد اینترنت پرسرعت دارند و انتظار دارند به محض کلیک رو لینک مورد نظر لینک شان باز شود.
به خاطر اینکه سرعت بارگذاری وب سایت برای کاربر اهمیت دارد گوگل هم این عوامل را یکی از اساسی ترین عومل سئو وب سایت دانسته است. زیرا که هر عواملی که موجب جلب توجه کاربر شود برای گوگل بسیار اهمیت دارد.
میتوان گفت برای سرعت لود صفحات وب سایت عوامل زیادی اثر می گذارد که میتوانید با کنترل کردن آن سرعت وب سایت را بهبود ببخشید. برای کنترل کردن سرعت وب سایت ها ابزارهای گوناگونی وجود دارد که بامراجعه به آنها میتوانید ازمیزان سرعت بارگذاری صفحات وب سایت آگاه شوید یکی ازاین ابزارهای اساسی آمار تست سرعت شرکت گوگل میباشد که تولید شرکت گوگل است.
شما می توانید دراین ابزارها علاوه بر چک کردن میزان سرعت وب سایت عوامل موثر دیگری را هم بشناسید. از اساسی ترین مواردی که برسرعت بارگذاری صفحات وب سایت موثرند به حجم محتوا علل خصوص تصاویر ویدئو ها، نوع کد نویسی، فاصله ها، تعداد افزونه ها وانواع آن ، لینک های موجود در صفحه و … اشاره کرد.
موتور جستجو گوگل ازسال 2014 به بعد وب سایت هایی که سرعت مطلوبی دارند را نسبت به وب سایت های دیگر دراولویت بندی خود قرار میدهد. این مطلب هم چنین برای کاربر موبایلی وب سایت نیز از اهمیت بسیاری برخوردار هستند. وب سایت هایی که در موبایل به سرعت لود میشوند معمولا رتبه بهتری در موتورهای جستجوگر دارند.
قبلا ریسپانسیو کردن وب سایت تاثیر چشم گیری بررتبه وب سایت داشت. اما اکنون طراحی سازگار با تلفن همراه یکی از ضرورت های وب سایت ها به حساب می آید که درصورت نداشتن طراحی آن، رتبه وب سایت رشدی نخواهد داشت . به خاطراین که گوگل می داند اکثر کاربران با استفاده از موبایل خود وارد وب سایت ها می شوند و مشاهد ه می کنند و جلب رضایت کاربران برای گوگل اهمیت بسیاری دارد.
به خاطر اینکه حفظ حقوق کاربران برای موتورهای جستجوگر اهمیت بسیاری دارد، امنیت داشتن وب سایت یکی از عومل اساسی برای داشتن رتبه در گوگل است. استفاده کردن از آدرس پروتکل اس اس ال برای وب سایت ها میتواند ارسال سیگنال مثبت برای رتبه به گوگل باشد. البته هم چنین میتواند موجب افزایش اعتماد کاربر به وب سایت شما شود.
نقشه وب سایت به موتورهای جستجوگرکمک بسیاری می کنند که تمامی صفحه های وب سایت شما را بررسی کند. این راحت ترین و کاربردی ترین راه برای نشان دادن گوگل است که وب سایت شما شامل چه صفحاتی میشود.
تایید وب سایت شما در گوگل وبمستر تولز به ایندکس شدن وب سایت شما کمک میکند. البته هم چنین این ابزار داده های را معرفی می کند که با استفاده از آن می توانید برای بهینه کردن بهتر وب سایت خود تلاش کنید.
هنگام رتبه بندی صفحه های وب سایت، ربات های موتورهای جستجوگر به فاکتور های خارج از وب سایت نیز توجه می نمایند . در این قسمت به چند مورد مهم می پردازیم:
دریافت بک لینک به معنای لینک گرفتن از یک وب سایت خارجی سایت شما هست. این کار موجب افزایش اعتبار وب سایت در برابر موتورهای جستجوگر و هم چنین افزایش اعتمادکاربر به وب سایت شما می شود. در گرفتن بک لینک باید به چندین مورد مهم اشاره کرد:
دامنه های لینک دهنده: تعداد دامنه هایی که به شما پیوند میدهند بسیار اهمیت دارد بخصوص در رتبه بندی های گوگل .
تعداد صفحه های لینک دهنده: این که چندین صفحه از یک وب سایت به وب سایت شما پیوند بدهند ، این روش تاثیر مثبتی بر درجه رتبه ی شما خواهد داشت.
بک لینک های خارجی که دریافت می کنید بسیار مهم است که با محتوای صفحه های شما ارتباط داشته باشند خلاف این باشد میتواند بک لینک شما نتیجه عکس داشته باشد.
یابد این راا هم درنظر داشته باشید که هر بک لینک دهی موجب بهبود رتبه وب سایت نمی شود. شما باید حتما صفحه هایی که برای اینکار در نظر می گیرید از اعتبار بالایی برخودار باشد. وب سایت هایی که رتبه بسیار بالایی دارند برای اینکار عالی هستند.
گوگل رسما اعلام کرد که اعتبار لینک های را نوفالو در نظر نمی گیرد.در نتیجه لینک های فالوبررتبه بندی شما موثر است.بهتراست این را بدانید که لینک ها را در محتوا استفاده کنید.
علی رغم این که هیچ کدام از موتورهای جستجوگر به صورت رسمی نگفته اند که فعالیت دررسانه های اجتماعی بر رتبه وب سایت شما در موتورهای جستجوگر موثر است، دراین حال در سالها این کار موجب بهبود رتبه زیادی از وب سایت ها می شود.
از رسانه های اجتماعی پربازدید کننده میتوانیم اینستاگرام را نام ببریم. که جدیدا دراین شبکه اجتماعی میتوانید لینک گذاری صفحه های وب سایت را هم انجام دهیدکه اینکار مانند بک لینک گذاری به حساب می آید. هم چنین فعال بودن در اینستاگرام با میلیونها مخاطب موجب پیشرفت اعتبار برند تجاری وهمچنین موجب افزایش بازدید وب سایت شما شود که این کار میتواند باعث افزایش رتبه وب سایت شما شود.
یک بار دیگر تیتر قاعده و قوانین اصلی بهینه سازی و سئو داخلی سایت را خدمت شما عزیزان ارائه می دهیم:
و حالا تیتر قاعده و قانون های سئو فنی تکنیکال به این شرح هستند:
س همه این هابه شما نشان میدهدکه برنامه نویسی و طراحی وب سایت شبکه اجتماعی کارراحتی نیست و نیازدارد بسیاری پیچیدگی های مختلف درمورد ارتباطات رامورد بررسی واکتشاف قراردهد، طراحی وب سایت شبکه اجتماعی به نحوی نیازدارد ازهوش مصنوعی در کدهای خود استفاده نماید تابتواند این ارتباطات رابرقرار نماید.
وب سایت وان بادارابودن تیم بسیار تخصصی وباتجربه از برنامه نویسان و طراحان می تواند طراحی وب سایت شبکه اجتماعی بصورت کاملا تخصصی واختصاصی وکاملا کاستومایز شده انجام دهد، شما میتوانید قواعد وقوانین موردنیازتان برای طراحی وب سایت شبکه اجتماعی موردنظرتان راانتخاب کنید ویاحتی از ترکیب قواعد وقانون های شبکه های اجتماعی مختلف برای قراردادن آنهادر طراحی وب سایت شبکه اجتماعی خوداستفاده کنید ویک وب سایت شبکه اجتماعی اختصاصی برای خود راه اندازی نمایید.
اگرشما درحال خواندن این مقاله هستید احتمالابه دنبال گروهی هستید که برای شما طراحی وب سایت شبکه اجتماعی راانجام دهد وهم چنین اطمینان داشته باشید که همه چیزقرار است درست و مرتب کارکند، به شما پیشنهاد میکنیم که بامشاوران و کارشناسان متخصص گروه وب سایت وان چندجلسه داشته باشید ونظرات تان را باآنها درمیان بگذارید و پیشنهادات آنهارا دریافت کنید وبهترین شرایط رالیست کنید ودرنهایت بادید ویک نگاه بسیارکامل پیش به سوی طراحی وب سایت شبکه اجتماعی اختصاصی خودبروید.
امیداست که باقدرت طراحی وب سایت شبکه اجتماعی اختصاصی خودرا استارت بزنید وتاانتهای این مسیر پرپیچ و خم رادر راه اندازی این وب سایت طی کنید وبه یک وب سایت مرجع وقدرتمند شبکه اجتماعی درکشور عزیزمان ایران تبدیل شوید، چون واقعادر این کشور بزرگ به شدت داشتن یک شبکه اجتماعی کاملابومی احساس نیازمیشود، چراکه تاحالا شرکتهای مختلفی برای طراحی وب سایت شبکه اجتماعی دست به کارشده اند ودرمیانه این راه پرپیچ وخم دست ازکار کشیده اند وتاآخر مسیر راطی نکرده اند ویا وب سایت شبکه اجتماعی راراه اندازی کرده اند ولی بسیارضعیف بوده ودرسطح مردم کشور عزیزمان ایران نبوده وبه همین خاطر مورداستقبال مردم مان قرار نگرفته است واین پروژه ها موفق نبوده اند.
درمواردی هم وجوددارد که شرکتها یاسازمان هایی قصددارند طراحی وب سایت شبکه اجتماعی رامختص شرکت یاسازمان خود انجام دهند، که دراین موارد هم شرایط مثل طراحی وب سایت شبکه اجتماعی عمومی است فقط درقواعد وقوانین وسیاست ها وشرایط تعریف شده آنها تغییرات وجود دارد، درهرحال گروه برنامه نویسی و طراحی وب سایت وان به شماکمک می کنداین مسیر رابا حداکثر توان طی کنید وتمام تلاش خودرا دارد که بهترین های خودرا ارائه دهد.
با گروه وب سایت وان خیالتان راحت باشد. این تیم کارشان درست است، شمابا دیدن نمونه کارها وسوابق حرفه ای درزمینه های مختلف خدمات وب و دیجیتال مارکتینگ گروه وب سایت وان میتوانید تا حدی توانایی و توانمندی این تیم رابشناسید.
آیا می خواهید بدانید تلاش های سئوی شما چگونه نتیجه می دهد؟
گوگل ابزار رایگانی به نام کنسول جستجوی گوگل ارائه می دهد که اطلاعات دقیقی در مورد عملکرد سایت شما، مسائل امنیتی، خطاها و موارد دیگر ارائه می دهد.
چگونه کار می کند؟ این چیزی است که ما امروز به آن خواهیم پرداخت.
کنسول جستجوی گوگل مجموعه ای از ابزارهای گوگل است که به شما کمک می کند عملکرد سایت خود را برای بهینه سازی و سئو وب سایت ردیابی کنید، مشکلات را پیدا کنید و به رتبه سایت خود در گوگل کمک کنید. این یک ابزار قدرتمند، اما پیچیده است.
در سال 2010، ما یک راهنمای مبتدی کامل برای Google Webmaster Tools نوشتیم. از آن زمان، تغییرات قابل توجهی در Google Webmaster Tools رخ داده است، از جمله تغییر نام تجاری Google Search Console.
ما این راهنما را بهروزرسانی کردهایم تا شامل نحوه استفاده از کنسول جستجوی Google، دادههایی که در مورد وبسایت خود مییابید، دادههای مهمی که ممکن است فراموش کرده باشید، و نحوه نظارت مستمر برای هر گونه مشکلی که ممکن است بر رتبهبندی موتور جستجوی شما تأثیر بگذارد، را شامل شود.
اگر قبلاً این کار را نکرده اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که وب سایت خود را با کنسول جستجوی گوگل راه اندازی کنید.
برای انجام این کار، از وب سایت کنسول جستجو بازدید کنید، با حساب Google خود وارد شوید، ترجیحاً با حسابی که قبلاً برای Google Analytics استفاده می کنید.
روی دکمه Start Now در سمت چپ پایین صفحه کلیک کنید و این کادر گفتگو را مشاهده خواهید کرد:
تصویری از رابط کنسول جستجوی گوگل.
پیشوند URL را انتخاب کنید، زیرا گزینه های بیشتری برای تأیید در اختیار شما قرار می دهد.
در مرحله بعد، باید این سایت را به عنوان متعلق به شما تأیید کنید.
قبلاً، این شامل جاسازی کد در هدر وب سایت یا آپلود یک فایل HTML در وب سرور شما بود.
اکنون، اگر قبلاً Google Analytics دارید، به طور خودکار سایت شما را برای شما تأیید می کند و این را خواهید دید:
تصویری از پیام تأیید مالکیت در کنسول جستجوی گوگل.
اگر این برای شما کار نمی کند، از یکی از این گزینه های دیگر برای تأیید استفاده کنید.
یکی از جدیدترین گزینههای تأیید، تأیید DNS CNAME، در واقع چیزی است که در Google Webmaster Tools قدیمی وجود داشت، اما برای کنسول جستجوی Google بازگردانده شده است.
هنگامی که سایت شما تأیید شد، اگر نقشه سایت در دسترس دارید، می خواهید یک نقشه سایت ارسال کنید.
این یک فایل XML ساده است که به کنسول جستجوی گوگل می گوید چه صفحاتی در وب سایت خود دارید.
اگر قبلاً یکی را دارید، معمولاً میتوانید با تایپ کردن http://yourdomain.com/sitemap.xml آن را در مرورگر خود پیدا کنید.
برای ایجاد نقشه سایت اگر قبلاً نقشه آن را ندارید، می توانید از ابزارهای آنلاین مانند نقشه سایت XML استفاده کنید.
اگر وب سایتی را در دامنه خود با استفاده از وردپرس اجرا می کنید، می توانید افزونه Google XML Sitemaps را نصب کنید.
هنگامی که افزونه را فعال کردید، به تنظیمات خود در داشبورد وردپرس نگاه کنید و روی XML-Sitemap کلیک کنید.
افزونه باید نقشه سایت شما را قبلاً ایجاد کرده باشد، بنابراین کار دیگری نمیتوانید انجام دهید.
URL خود را در بالای صفحه پیدا خواهید کرد:
تصویری از URL سایت در نقشه سایت.
آدرس پیوند را کپی کنید و به کنسول جستجوی گوگل برگردید، سپس آن را در قسمت «افزودن نقشه سایت جدید» در GSC قرار دهید.
اضافه کردن نقشه سایت جدید در کنسول جستجوی گوگل.
ممکن است چند روز طول بکشد تا کنسول جستجو شروع به استخراج اطلاعات مربوط به وب سایت شما کند.
مطمئن شوید که کمی صبر کنید، سپس به خواندن ادامه دهید تا بدانید چه چیزهای دیگری می توانید از کنسول جستجوی گوگل بیاموزید!
چه داده هایی را می توانید از کنسول جستجوی گوگل استخراج کنید؟
هنگامی که وب سایت خود را اضافه و تأیید کردید، می توانید اطلاعات زیادی در مورد عملکرد سایت خود در GSC مشاهده کنید.
به یاد داشته باشید، این یک ابزار قدرتمند است. اینها تنها نکات برجسته انواع جدید داده ها و داده های مهمی هستند که باید به یاد داشته باشید که گهگاه بررسی کنید.
نمای کلی کنسول جستجوی گوگل
هنگامی که از وب سایت خود در GSC بازدید می کنید، ابتدا نمای کلی خود را خواهید دید.
این یک نمای کلی از داده های مهم در کنسول جستجوی گوگل است. می توانید از این صفحه با کلیک بر روی پیوندهای مربوطه، از مناطق خاصی مانند خطاهای خزیدن، تجزیه و تحلیل جستجو، و نقشه سایت خود بازدید کنید.
همچنین می توانید با استفاده از منوی موجود در نوار کناری سمت چپ به این مناطق بروید.
در نوار کناری سمت چپ، نتایج جستجو را خواهید دید.
تصویری از معیارهای عملکرد نتایج جستجو در کنسول جستجوی گوگل.
این بخش به شما یک نمای کلی از نحوه نمایش سایت شما در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارائه می دهد، از جمله کل کلیک ها، نمایش ها، موقعیت، نرخ کلیک، و جستجوهایی که سایت شما برای آنها نمایش داده می شود.
فیلترهای موجود در بالا به شما امکان می دهند داده ها را بر اساس مکان، تاریخ، نوع جستجو و موارد دیگر مرتب کنید. این داده ها برای درک تأثیر تلاش های سئوی شما بسیار مهم است.
این گزارش اطلاعاتی را در مورد URL هایی که Google سعی کرده است در دارایی انتخابی شما فهرست کند و مشکلاتی که Google داشته است به شما ارائه می دهد.
همانطور که ربات گوگل در اینترنت می خزد، هر صفحه ای را که با آن روبرو می شود پردازش می کند تا فهرستی از هر کلمه ای را که در هر صفحه می بیند جمع آوری کند.
همچنین به برچسبها و ویژگیهای محتوا مانند عناوین یا متنهای جایگزین نگاه میکند.
تصویری از گزارش پوشش ایندکس در کنسول جستجوی گوگل.
این نمودار نشاندهنده تفکیک URLهای سایت شما است که توسط گوگل ایندکس شدهاند و بنابراین میتوانند در نتایج جستجو ظاهر شوند.
همانطور که صفحات را اضافه و حذف می کنید، این نمودار با شما تغییر می کند.
اگر تعداد صفحات ایندکس شده کمتری نسبت به آنچه فکر می کنید دارید، زیاد نگران نباشید. Googlebot URL هایی را که به صورت تکراری، غیر متعارف یا دارای متا تگ بدون فهرست می بیند، فیلتر می کند.
همچنین متوجه خواهید شد که تعدادی از نشانیهای وب که فایل robots.txt شما خزیدن آنها را ممنوع کرده است.
و همچنین می توانید بررسی کنید که چند URL را با ابزار Removal حذف کرده اید. این به احتمال زیاد همیشه یک مقدار پایین خواهد بود.
من قبلاً به نقشه های سایت اشاره کردم، بنابراین دوباره به طور خلاصه به آن خواهم پرداخت.
در GSC در زیر نقشه سایت، اطلاعاتی در مورد نقشه سایت خود خواهید دید، از جمله اینکه آیا نقشه سایت دارید یا خیر و آخرین بار چه زمانی به روز شده است.
اگر متوجه شدید آخرین تاریخی که نقشه سایت شما دانلود شده است، اخیرا نیست، ممکن است بخواهید نقشه سایت خود را برای بازخوانی تعداد URL های ارسال شده ارسال کنید.
در غیر این صورت، این به شما کمک می کند تا نحوه خواندن نقشه سایت شما توسط گوگل را پیگیری کنید و اینکه آیا تمام صفحات شما همانطور که می خواهید مشاهده می شوند یا خیر.
اگر به دلایلی نیاز به مسدود کردن موقت صفحه از نتایج جستجوی Google دارید، به Removals بروید.
تصویری از عملکرد حذف سایت در کنسول جستجوی گوگل.
شمامی تواند یک صفحه را تقریباً 90 روز قبل از از بین رفتن آن پنهان کند.
اگر می خواهید برای همیشه یک صفحه را از خزیدن گوگل حذف کنید، باید این کار را در وب سایت واقعی خود انجام دهید.
Core Web Vitals مجموعهای از معیارها هستند که بر رتبهبندی جستجوی شما تأثیر میگذارند. آنها شامل سرعت، قابلیت استفاده و ثبات بصری هستند. اینها اکنون سیگنال های رتبه بندی هستند، بنابراین باید به آنها توجه کنید.
Accelerated Mobile Pages یک ابتکار منبع باز است که برای ارائه وب سایت های موبایلی با بارگذاری سریع طراحی شده است که با سرعت اتصال پایین کار می کنند.
اگر قبلاً صفحه ای ندارید، می توانید برای شروع ایجاد اولین صفحه خود به اینجا بروید.
شما یک قطعه کد را دریافت خواهید کرد که می توانید آن را برای سایت خود سفارشی کنید.
یک قطعه کد دیگ بخار.
برای مشاهده صفحات در GSC، به Enhancements > AMP بروید.
در مورد بک لینک های خود کنجکاو هستید؟
GSC دامنه هایی را به شما نشان می دهد که بیشترین پیوند را به شما دارند و همچنین صفحاتی را در وب سایت شما با بیشترین لینک نشان می دهد. در نوار سمت چپ به پایین اسکرول کنید تا لینک ها را ببینید. کلیک کنید و گزارش کاملی از پیوندهای سایت خود را مشاهده خواهید کرد:
تصویری از پیوندهای خارجی و داخلی به سایت شما در کنسول جستجوی گوگل.
این احتمالاً جامع ترین لیستی از بک لینک های شما (و لینک های داخلی!) است که حداقل به صورت رایگان پیدا خواهید کرد.
این ابزار قدرتمندی برای دانستن اینکه محتوای شما در کجای وب مورد استفاده قرار میگیرد و چه چیزی از نظر گوگل بهترین عملکرد را دارد.
تب Manual Actions جایی است که میتوانید دریابید که آیا هر یک از صفحات شما با دستورالعملهای کیفیت وبمستر Google مطابقت ندارد.
این یکی از راه هایی است که گوگل در برابر هرزنامه های وب اقدام کرده است.
در برگه قابلیت استفاده از موبایل، میتوانید مطمئن شوید که تمام صفحات وبسایت شما با آنچه که Google بهترین عمل میداند، همراستا هستند.
تصویری از قابلیت ردیابی قابلیت استفاده از موبایل در کنسول جستجوی گوگل.
همانطور که می بینید، می توانید با اندازه متن، تنظیمات درگاه نمایش یا حتی نزدیکی عناصر قابل کلیک خود مشکل داشته باشید.
هر یک از این مشکلات، و همچنین سایر خطاها، می تواند بر رتبه سایت تلفن همراه شما تأثیر منفی بگذارد و شما را در صفحه نتایج پایین بیاورد. یافتن و رفع این خطاها به تجربه کاربری و نتایج شما کمک می کند.
هنگام بررسی این اطلاعات، پیشنهاد می کنم سرعت موبایل سایت خود را نیز بررسی کنید. من برای انجام این کار از Ubersuggest استفاده می کنم.
اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که URL خود را در کادر جستجو تایپ کرده و روی جستجو کلیک کنید.
تصویری از صفحه اصلی Ubersuggest.
پس از کلیک بر روی دکمه جستجو، روی Site Audit در نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و سپس صفحه را به پایین اسکرول کنید تا Site Speed را ببینید.
تصویری از عملکرد حسابرسی سایت Ubersuggest.
سرعت سایت را برای دستگاه های دسکتاپ و موبایل مشاهده خواهید کرد. به خاطر این تمرین، ما بیشتر به زمان بارگذاری موبایل علاقه مندیم. سایت من در دو ثانیه در دستگاه های تلفن همراه بارگیری می شود که در محدوده عالی امتیاز می گیرد.
علاوه بر سرعت کلی سایت، یک تفکیک پیشرفته نیز برای موارد زیر وجود دارد:
اگر مشکلی در اینجا مشاهده کردید، فوراً آنها را برطرف کنید و سپس سایت خود را مجدداً آزمایش کنید. ممکن است برای بهبود زمان بارگیری شما کافی باشد.
برای تجزیه و تحلیل عمیق تر از اینکه Googlebot چقدر به سایت شما نگاه می کند، می توانید از گزارش Crawl Stats در تنظیمات > Crawl stats استفاده کنید.
در اینجا، خواهید دید که صفحات سایت شما چند بار خزیده می شود، روزانه چند کیلوبایت دانلود می شود و زمان دانلود سایت شما.
تصویری از آمار خزیدن.
تصویری از آمار زمان صرف شده برای دانلود یک صفحه.
به گفته گوگل، هیچ عدد خزیدن "خوب" وجود ندارد، اما آنها توصیه هایی برای هرگونه افزایش ناگهانی یا کاهش در نرخ خزیدن شما دارند.
واکشی بهعنوان Google (اکنون بازرسی URL نامیده میشود)
این ابزار مفید است زیرا به شما امکان می دهد در واقع یک آزمایش آزمایشی از نحوه خزیدن و ارائه یک URL خاص در سایت شما توسط گوگل انجام دهید.
این یک راه مفید برای اطمینان از اینکه Googlebot می تواند به صفحه ای دسترسی پیدا کند که در غیر این صورت ممکن است به حدس و گمان سپرده شود، مفید است.
تصویری از عملکرد بازرسی URL کنسول جستجوی گوگل.
اگر موفق باشید، صفحه نمایش داده میشود و میتوانید ببینید آیا منابعی برای Googlebot مسدود شدهاند یا خیر.
اگر می خواهید به کد سایت خود دسترسی داشته باشید، روی مشاهده صفحه آزمایش شده کلیک کنید تا HTML، اسکرین شات و هر گونه خطای خزیدن را ببینید. (توجه: خطاهای خزیدن قبلاً گزارش خود بود؛ اکنون در بازرسی URL در زیر پوشش قرار دارد.)
وقتی به نقطه اشکال زدایی توسعه وب می رسید، نمی توانید این ابزار رایگان را شکست دهید.
اگر از فایل robots.txt برای مسدود کردن خزندههای Google از یک منبع خاص استفاده میکنید، این ابزار به شما امکان میدهد دوبار بررسی کنید که همه چیز کار میکند.
بنابراین اگر تصویری دارید که نمیخواهید در جستجوی تصویر Google ظاهر شود، میتوانید robots.txt خود را در اینجا آزمایش کنید تا مطمئن شوید که تصویر شما در جایی که نمیخواهید ظاهر نمیشود.
هنگام آزمایش، یک پیام پذیرفته شده یا مسدود شده دریافت خواهید کرد و می توانید مطابق با آن ویرایش کنید.
خود گوگل توصیه می کند که از این ابزار به اندازه یک URL نادرست استفاده کنید
پارامتر می تواند بر نحوه خزیدن سایت شما تأثیر منفی بگذارد.
میتوانید درباره نحوه استفاده صحیح از پارامترهای URL از Google اطلاعات بیشتری کسب کنید.
هنگامی که از آنها استفاده می کنید، این ابزار به شما کمک می کند تا عملکرد آنها را بررسی کنید و مطمئن شوید که Googlebot را در جهت اشتباهی قرار نمی دهند.
کنسول جستجوی گوگل مجموعه ای از ابزارهایی است که به شما امکان می دهد تا بر عملکرد وب سایت خود نظارت کنید، مشکلات را شناسایی کنید و رتبه آن را در گوگل بهبود بخشید. این یک ابزار آنلاین رایگان است که گوگل با جزئیات در مورد وب سایت شما و کاربرانی که از آن بازدید می کنند ارائه می دهد.
هنگام یادگیری نحوه استفاده از کنسول جستجوی گوگل، ابتدا وب سایت خود را به کنسول جستجوی گوگل اضافه کنید. سپس، عملیاتی را تنظیم کنید که می خواهید به طور مداوم بهینه سازی کنید. در مرحله بعد، یک نقشه سایت ارسال کنید، و در نهایت، پس از راه اندازی کنسول جستجوی گوگل، معیارهایی را برای اهداف پالایش و گزارش دهی یاد بگیرید.
با ورود به حساب Google خود شروع کنید، کنسول جستجوی Google را باز کنید و سایت خود را اضافه کنید. در نهایت، دامنه یا پیشوند URL خود را اضافه کنید تا حساب خود را تأیید کنید و شروع به استفاده از ویژگی ها کنید.
کنسول جستجوی گوگل بینش قدرتمندی در مورد نحوه عملکرد سایت شما و همچنین کارهایی که می توانید برای حفظ توجه گوگل انجام دهید به شما می دهد. هنگامی که اصول اولیه را انجام دادید، یاد بگیرید که چگونه از داده های GSC برای افزایش ترافیک خود تا 28 درصد یا بیشتر استفاده کنید.
آیا از کنسول جستجوی گوگل استفاده می کنید؟ چه حوزه هایی را بیشتر مفید می دانید؟ لطفاً نظرات خود را در نظرات زیر به اشتراک بگذارید و داده ها را تجزیه و تحلیل کنید!